Zysk operacyjny wyniósł 18,24 mln zł wobec 3,85 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 301,09 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 181,08 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2021 r. spółka miała 30,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 10,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 604,17 mln zł w porównaniu z 440,89 mln zł rok wcześniej.

"Sprzedaż grupy w I półroczu 2021 r. była zdecydowanie wyższa od zrealizowanej w I półroczu 2020 r., bo aż o 37% (tj. o 163,3 mln zł). Stało się tak za sprawą silnego odbicia działalności produkcyjno-handlowej, jakie miało miejsce w I półroczu br. i efektu niższej bazy z I półrocza 2020 roku - gdzie rozwijająca się na świecie epidemia spowodowała wielomiesięczne zamknięcie poszczególnych krajów oraz wstrzymanie produkcji w dużej części zakładów (w tym m.in. w Zakładzie SRC w Meksyku)" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Z obszarów, w których działają spółki Grupy RSC w pierwszych 6 miesiącach ubiegłego roku najbardziej ucierpiał sektor motoryzacyjny. Obecny rok to czas odrabiania zaległości, odbudowywania portfeli zamówień, podkreślono.

"Wzrost sprzedaży w segmencie motoryzacji wyniósł 114,1 mln zł (46,5%) w stosunku do 6 miesięcy 2020 roku. Wzrostową tendencję sprzedaży odnotowały także pozostałe segmenty, w tym:

- budownictwo (16,7 mln zł)

- mieszanki gumowe (20,1 mln zł)

- przemysł i rolnictwo (11,7 mln zł)

- pozostała sprzedaż (0,7 mln zł)" - czytamy dalej.

Jak wyjaśniono, dużo wyższa sprzedaż w segmencie motoryzacji (114,1 mln zł.) to efekt zwiększonej realizacji zamówień w Sanok RC S.A. przez głównych odbiorców z krajów Europy Zach., oraz Ameryki Północnej (za pośrednictwem zakładu w Meksyku). Znaczny wzrost sprzedaży w tym segmencie zanotowała też niemiecka spółka Draftex (o 31,3 mln zł.).

"Segment budownictwa - tak jak pozostałe segmenty odnotował wzrost sprzedaż w porównaniu do I półrocza 2020 r., chociaż dynamika tego wzrostu była nieco mniejsza aniżeli w segmencie motoryzacji (sprzedaż w tym segmencie była wyższa o 34,8% w stosunku do 6 m-cy 2020 roku). Podobną dynamikę wykazała sprzedaż zarówno uszczelek samoprzylepnych jak i stolarkowych" - napisano także.

Największą dynamikę wzrostu sprzedaży zewnętrznej (o 52,3% r/r) odnotował segment mieszanek gumowych.

Wzrost sprzedaży w segmencie przemysłu i rolnictwa (o 11,7 mln zł) wynika przede wszystkim ze zwiększonej sprzedaży pasów klinowych, chociaż pozostałe grupy wyrobów i towarów w tym segmencie też zanotowały większy bądź mniejszy wzrost sprzedaży, podała też spółka.

Wynik EBITDA grupy w I półr. br. wyniósł 71,12 mln zł wobec 38,01 mln zł rok wcześniej, zaś marża EBITDA - odpowiednio: 11,8% wobec 8,6%.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 38,19 mln zł wobec 23,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Sanok Rubber Company zajmuje się produkcją wyrobów gumowych, gumowo-metalowych oraz kombinacji gumy z innymi tworzywami. Spółka jest producentem mieszanek gumowych posiadającym bogatą ofertę produktową dla motoryzacji, budownictwa, rolnictwa, farmacji i AGD. Jest notowana na GPW od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 976 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)