"Wejście na rynek macedoński jest kolejnym etapem rozwoju LPP w Europie Południowo-Wschodniej, którą traktujemy jako rynek dający naszym markom potencjał rozwojowy. Cieszymy się, że po roku oczekiwań spowodowanych pandemią, która zmusiła nas do odłożenia planów rozwojowych w Macedonii Północnej, nadszedł moment debiutu. Poszerzenie portfolio sieci sprzedaży o rynek macedoński było naturalnym krokiem w strategii sukcesywnego wzmacniania pozycji marek LPP na Bałkanach" - powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.

Jako pierwszy uruchomiony został dziś salon flagowej marki Reserved o powierzchni ponad 1900 m2. To jedyny sklep polskiego producenta zlokalizowany w Skopje City Mall położonym 3 km od ścisłego centrum miasta. Kompleks skupia oferty 150 punktów zakupowo-usługowych, tworząc dogodną atmosferę do łączenia zakupów, rozrywki i spotkań towarzyskich. Za kilka tygodni spółka uruchomi kolejnych pięć sklepów swoich marek, w tym drugi salon Reserved, w nowopowstałym centrum handlowym Skopje East Gate. Obiekt, będący największą prywatną inwestycją Macedonii Północnej, będzie jednym z największych centrów handlowych w tym rejonie, podano także.

Reklama

"Salony marek LPP w Skopje przygotowane zostały w najnowszym koncepcie architektonicznym. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniesie ponad 8 tys. m2" - podkreślono.

Zgodnie z planami przyjętymi przez LPP na br., spółka planuje przeznaczyć na rozbudowę swojej sieci stacjonarnej 950 mln zł, w tym w największym stopniu na rozwój sklepów w Europie i regionie CIS.

"Pomimo dalszego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży internetowej, wciąż podtrzymujemy nasze plany w zakresie rozbudowy sieci tradycyjnej, którą planujemy zwiększyć w tym roku o 25%. Naszym zdaniem to dobry kierunek rozwoju, który pozwoli umacniać strategię sprzedaży wielokanałowej. Zależy nam na zapewnieniu naszym klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych bez względu na to czy decydują się nabyć nasze kolekcje w salonach stacjonarnych, czy w sklepach online" - dodał Lutkiewicz.

Ekspansja LPP na Bałkanach rozpoczęła się 14 lat temu wraz z uruchomieniem pierwszego sklepu Reserved w Rumunii. Po wejściu na rynek macedoński, liczba salonów spółki w tym regionie wynosi blisko 180 sklepów o łącznej powierzchni ponad 158 tys. m2. LPP dodatkowo prowadzi w regionie sprzedaż internetową, w tym na rynku rumuńskim, chorwackim i słoweńskim, a od kilku tygodni także bułgarskim, podsumowano.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews)