Zysk operacyjny wyniósł 0,11 mln zł wobec 0,21 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,29 mln zł w IV kw. 2023 r. wobec 54,53 mln zł rok wcześniej.

"W IV kwartale 2023 przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 28 288,8 tys. zł i były niższe o 48,1% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższe przychody ze sprzedaży osiągnięte w IV kwartale 2023 roku w porównaniu do IV kwartału 2022 roku wynikały ze spadku cen zakupu i sprzedaży miodu o ponad 36,18%, które po wzroście po wybuchu konfliktu zbrojnego w Ukrainie zaczęły spadać i stabilizować się na wcześniejszych poziomach. Kolejnym czynnikiem był wyraźny spadek popytu w krajach Unii Europejskiej" - czytamy w raporcie.

"W kolejnych kwartałach spółka spodziewa się dalszej stabilizacji cen zakupu i sprzedaży. Jednak trwanie konfliktu zbrojnego w Ukrainie może przynieść trudny do określenia wpływ na ukształtowanie ceny miodu nie tylko w Europie ale i na całym świecie. Ukraina jest największym eksporterem miodu europejskiego do krajów Unii Europejskiej. Drugim czynnikiem znacząco wpływającym na ceny miodu jest popyt rynkowy. Spółka przewiduje, że w najbliższych kwartałach wzrośnie nieznacznie. Dopiero czwarty kwartał roku powinien przynieść znaczący wzrost" - czytamy dalej.

Reklama

W całym 2023 r. spółka miała 2,42 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 4,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 118,14 mln zł w porównaniu z 192,85 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w całym 2023 r. wyniosła 30 tys. zł wobec 0,95 mln zł zysku rok wcześniej.

M Food to polska spółka holdingowa, jeden z czołowych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie oraz największy w Europie Środkowo-Wschodniej gracz w tym sektorze. Jest obecna na czterech kontynentach. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2011 r.

(ISBnews)