Potencjał wciąż nieodkryty
– Pomysł wydał się oczywisty, biorąc pod uwagę ranking centrów finansowych, w którym Warszawa plasuje się na słabej pozycji. Chcemy to zmienić – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe i podkreśla, że stolica ma potencjał, by stać się jednym z czołowych centrów finansowych, tylko wciąż nie został on odkryty.
– Nie stanie się to w rok czy dwa. Liczę, że jest na to szansa w pięć lat, jeśli faktycznie inicjatywa Future Finance Poland będzie sukcesem – wskazuje.
Marta Życińska dodaje, że w ramach inicjatywy, Mastercard sprawuje też patronat na cyfrowymi płatnościami.
– Czujemy, że jest w nich ogromny potencjał. Polska bardzo mocno się rozwija w tym obszarze. W zasadzie można powiedzieć, że jest pionierem w Europie i nawet na świecie. Niewiele jest bowiem rynków, które już dzisiaj mogą się pochwalić płatnościami kartami stykowymi na poziomie niemal 100 proc. – zaznacza.
Wygoda płatności cyfrowych
Jak mówi Marta Życińska, Polacy są bardzo otwarci na innowacje w zakresie cyfrowych płatności. Dlatego w czerwcu Mastercard wspólnie z partnerami uruchomił pilotaż płatności tęczówką oka, która została bardzo dobrze odebrana przez rynek.
– Polakom dziś zależy na dwóch rzeczach. Na wygodzie, ale też na tym by cyfrowe płatności były bezpieczne. W tym ostatnim mamy jeszcze jednak trochę do zrobienia. Potrzeba więcej edukacji – podkreśla.