10 startupów, o których niebawem będzie głośno
Prace nad stworzeniem sztucznego mózgu, rekrutacja programistów, diagnozowanie autyzmu – to tylko niektóre obszary, w których działają młode firmy, biorące udział w programie akceleracyjnym Startberry. Prezentujemy 10 innowacyjnych biznesów, które mają szanse podbić nie tylko polski, ale i międzynarodowy rynek.
.
1
Startberry to nowy program akceleracyjny stworzony przez firmy Senfino, Microsoft i EY. Jego celem wspieranie innowacyjnych spółek technologicznych w drodze globalnej ekspansji i zrzeszanie społeczności skupionej wokół startupów. Stratberry, którego oficjalne otwarcie nastąpiło pod koniec paźdzernika, ma być pierwszym krokiem w stworzeniu w Warszawie Startup Digital Valley - centrum dla projektów technologcznyhch w Europie Środkowo-Wschodniej.
Oto 10 projektów biznesowych, które biorą udział w pierwszej edycji programu Startberry:
Media
2 Querona jest produktem z kategorii Logicznych Hurtowni Danych. Zapewnia dostęp z jednego miejsca do wszystkich danych z systemów księgowych, CRM-ów, platform marketingowych oraz systemów transakcyjnych. Dane są bezpiecznie udostępniane do wszystkich narzędzi raportowych i analitycznych bez potrzeby instalacji dodatkowych wtyczek. Jako jedyna firma w swojej kategorii, skoncentrowała się na udostępnieniu samoobsługowego interfejsu do podłączania, modelowania i udostępniania danych, czyli funkcjonalności oczekiwanej przez inżynierów danych (Data Scientist) oraz zaawansowanych użytkowników pracujących w departamentach biznesowych. Dzięki tym rozwiązaniom możliwe jest automatyczne wykrywanie i reagowanie na zdarzenia wykryte w danych, skrócenie czasu potrzebnego na rozpoczęcie raportowania i dostęp do dowolnych danych niezależnie od miejsca ich przechowywania. Produkt ten jest szczególnie przydatny w branży finansowej (banki, ubezpieczenia), detalicznej dystrybucji (sieci sklepów, sklepy internetowe), firmach produkcyjnych, agencjach marketingowych czy kancelariach prawnych (wsparcie regulacji RODO).
Media
3
Firmę tworzy zespół psychologów, programistów, specjalistów z zakresu analizy danych i świata biznesu. Opracowana przez spółkę technologia opisu i analizy zachowania użytkownika znalazła zastosowanie w wielu prowadzonych przez Harimatę badaniach: od wykrywania stanu emocjonalnego użytkownika odwiedzającego stronę www czy jego płci, do wykrywania i monitorowania zaburzeń natury neurologicznej i psychologicznej.
Produkt firmy, test do wczesnego wykrywania zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci, wykorzystuje specjalnie przygotowane gry na tablecie oraz uczenie maszynowe do diagnozy autyzmu u dzieci w wieku 2-6 lat. Przeprowadzone badania na grupie łącznie ponad 600 dzieci dały wyniki sięgające 90% skuteczności, które zostały opublikowane w jednym z magazynów Nature. Dzisiaj rozwiązanie jest w trzeciej fazie badań klinicznych prowadzonych przez naukowców w Szwecji i Wielkiej Brytanii.
Produkt ma zastosowanie w diagnostyce i monitorowaniu zaburzeń natury neurologicznej i psychologicznej, np. autyzmu, ADHD, depresji. Dzięki niemu możliwe jest wczesne i skuteczne wykrywanie autyzmu u dzieci w wieku 2-6 lat wykorzystując 15 minutowy test na tablecie. Zaletą jest łatwość i dostępność narzędzia diagnostycznego, którego nauka obsługi zajmuje 30 minut.
ShutterStock
4
Obniżenie kosztów funkcjonowania służby zdrowia za pomoc nowych technologii – taki cel przyświeca spółce Telemedi.co.
Firma udziela zdalnych konsultacji z lekarzami, wtedy, gdy niepotrzebna jest wizyta stacjonarna,
obniżając koszty firm ubezpieczeniowych i zwiększając komfort pacjentów. Dostarcza również lekarzom dodatkowe źródło informacji o pacjentach oraz system, który podpowiada
im najlepsze rozwiązania w leczeniu i diagnostyce – co pozwala efektywnie wykorzystywać ich czas.
Znaczące zastosowania i wdrożenia Telemedi.co posiada w branży ubezpieczeniowej, w podmiotach
leczniczych oraz w przestrzeni biurowej (gabinety telemedyczne).
Korzyści, jakie niosą rozwiązania dostarczane przez firmę to m.in. redukcja kosztów dla firm ubezpieczeniowych, komfort dla pacjenta i brak potrzeby dojazdu do lekarza. Stanowią również dodatkowe źródło przychodów dla lekarzy i podmiotów leczniczych.
ShutterStock
5
Firma Cognitum została założona przez dr inż. Pawła Kapłańskiego jako wynik prac naukowych w zakresie technologii semantycznych i sztucznej inteligencji. Pierwszym krokiem w rozwoju firmy było powstanie Fluent Edytora, innowacyjnego rozwiązania dla 5GL – programowania w kontrolowanym języku naturalnym. Wykorzystując technologie semantyczne i AI zbudowano platformę kognitywną, która rozwinęła się wraz z kolejnymi projektami. Cognitum potrafi w unikalny sposób przeprowadzać wnioskowania na bardzo dużych zbiorach danych w trybie on-line.
Rozwiązanie ma dziś zastosowanie w segmencie finansowym (szczególnie ubezpieczeniowym), publicznym, przemysłowym i zdrowotnym. Największym z dotychczas zrealizowanych projektów jest budowa systemu detekcji zjawisk nadużyć (fraud) w podatku VAT dla rządu Brazylii – połączony system ekspertowy z wykorzystaniem interakcji człowiek-maszyna ze wsparciem AI.
ShutterStock
6
Pomysłodawcy projektu stworzyli firmę kierując się misją wyrażoną poprzez Invisible Computing (IC),
Chodzi o to, by korzystanie z komputera było nieodczuwalne i kojarzyło się jedynie z codziennymi
przyjemnościami. Myślą przewodnią jest wykorzystanie nowoczesnych urządzeń przenośnych zamiast
niewygodnych komputerów.
System digitalizacji danych IC Pen sprawia, że naturalna czynność pisania na kartce papieru za pomocą długopisu cyfrowego pozwala na jednoczesne archiwizowanie danych w komputerze. IC Pen umożliwia zarówno tworzenie dokumentów, wypełnianie ich, a także analizowanie. System IC Pen nie wymusza zmiany codziennych przyzwyczajeń oraz umożliwia zastosowanie technologii wszędzie tam, gdzie istnieje obawa o negatywne efekty wykluczenia cyfrowego. W mechanizmie IC Pen zastosowano innowacyjny proces kodowania kartki kropkami i odczytywania jej przez długopis.
Rozwiązania IC Solution mogą znaleźć zastosowanie m.in. w usługach finansowych, służbie zdrowia, instytucjach rządowych, przemyśle i telekomunikacji. Dzięki algorytmom możliwe jest skrócenie czasu obiegu dokumentów, autoryzację ich za pomocą behawioralnego podpisu biometrycznego, mobilność (wbudowana bateria i pamięć pozwalają na cały dzień pisania w terenie bez dostępu do
Internetu), a także zastosowanie znaczników czasu (pełna kontrola nad tym kto, gdzie i kiedy wypełnił dany dokument; brak możliwości antydatowania dokumentacji).
ShutterStock
7
Devskiller jest autorem systemu wykorzystywanego w procesie rekrutacji programistów.
Narzędzie weryfikuje umiejętności za pomocą prawdziwych zadań z programowania, które w odczuciu programistów przypominają pracę wykonywaną na co dzień. Oprócz sprawdzania biegłości języków programowania, Devskiller pozwala także zweryfikować znajomość frameworków, bibliotek czy baz danych, które są kluczowe do efektywnej pracy programistów.
Dodatkowo wykorzystuje narzędzia do budowania projektów programistycznych testując w ten sposób nie tylko wynik końcowy, ale także sposób rozwiązania problemu.
Devskiller imituje pełne środowisko pracy programisty, umożliwiając mu wykorzystanie swojej wiedzy
i niezbędnych narzędzi, dając mu możliwość pokazania swojego pełnego potencjału.
Narzędzie to ma zastosowanie w rekrutacji IT , szkoleniach IT oraz konferencjach IT.
Według twórców systemu, umożliwia on ograniczenie niepotrzebnych rozmów rekrutacyjnych nawet o 40 proc., a czas całej rekrutacji skraca o 50 proc.
ShutterStock
8 UserEngage angażuje użytkowników online poprzez automatyzację komunikacji, która dzięki wysokiej personalizacji jest bardziej osobista. UserEngage to platforma all-in-one Marketing Automation. Zbieranie danych to początek do automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych mających na celu personalizację komunikacji za pomocą czatu, wiadomości e-mail, pop-up’ów, SMS’ów oraz połączeń głosowych. W ramach jednego narzędzia spółka oferuje kreator tworzenia ścieżek automatyzacji, wewnętrzny CRM do zarządzania szansami sprzedaży i zadaniami oraz moduł analityczny. User Engage ma zastosowanie w branży e-commerce, deweloperskiej, e-learningowej, finansowej oraz SaaS. Narzędzie to pozwala skuteczniej angażować użytkownika, dostosowywać odpowiednie komunikaty na stronie do jego działań i pozyskiwać wiedzę na ich temat.
ShutterStock
9
ShutterStock
10
Webmerce to platforma, która umożliwia zarządzaniem wieloma sklepami internetowymi jednocześnie.
Narzędzie to umożliwi tworzenie dedykowanych, profesjonalnych i skalowanych rozwiązań w branży e-commerce, zapewniając faktyczną wartość biznesową niezależnie od fazy rozwoju biznesu.
Branże, w których produkty Webmerce mają zastosowanie, to branża turystyczna i usługi, branża meblowa, samochodowa i reklamowa. Korzyści oferowane użytkownikom to krótki czas uruchomienia rozwiązania i walidacji na rynku,
kontrolowane budżetowanie na podstawie iteracji produktu, profesjonalne utrzymanie obejmujące testy, aktualizacje bezpieczeństwa, dedykowane konsultacje biznesowe oraz zaangażowanie w rozwój produktu
ShutterStock
Reklama
Reklama