Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Jak ocenia się dzieci w szkołach podstawowych w Europie?

Na mocy reformy, która weszła w życie w roku szkolnym 2012/2013, uczniowie, począwszy od VI klasy, otrzymują oceny wg skali od A (najlepsza) do F (najsłabsza), przy czym stopnie A–E oznaczają, że uczeń zdał, a F – że nie zdał przedmiotu. Nauczyciel może także użyć symbolu „-”, który oznacza, że nie ma podstaw do wystawienia oceny (np. dużo nieobecności). Wcześniej oceny pojawiały się od VIII klasy i były słowne: zaliczony, zaliczony z wyróżnieniem, zaliczony ze specjalnym wyróżnieniem. Na zdjęciu: Sztokholm, Szwecja.
Na mocy reformy, która weszła w życie w roku szkolnym 2012/2013, uczniowie, począwszy od VI klasy, otrzymują oceny wg skali od A (najlepsza) do F (najsłabsza), przy czym stopnie A–E oznaczają, że uczeń zdał, a F – że nie zdał przedmiotu. Nauczyciel może także użyć symbolu „-”, który oznacza, że nie ma podstaw do wystawienia oceny (np. dużo nieobecności). Wcześniej oceny pojawiały się od VIII klasy i były słowne: zaliczony, zaliczony z wyróżnieniem, zaliczony ze specjalnym wyróżnieniem. Na zdjęciu: Sztokholm, Szwecja. / ShutterStock
W Polsce na pierwszym etapie edukacji w kwestii stopni szkolnych panuje dziś wolna amerykanka. Co szkoła to obyczaj. A jak ocenia się dzieci w szkołach podstawowych w Europie?

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej