Znajomości czy ogłoszenia? Zobacz, jak i dlaczego zmieniamy pracę
Możliwość rozwoju, ale i pieniądze. Znajomości, ale także Internet. LinkedIn w najnowszym raporcie przeanalizował zachowania milionów osób zarejestrowanych w tym serwisie, aby sprawdzić, jak i dlaczego zmieniamy pracę.
Możliwość rozwoju, ale i pieniądze. Znajomości, ale także Internet. LinkedIn przeanalizował zachowania milionów osób zarejestrowanych w tym serwisie, aby sprawdzić, jak i dlaczego zmieniamy pracę.
1
Z badań serwisu LinkedIn wynika, że wśród branż, które w 2014 roku notowały największy napływ pracowników netto, znalazły się kolejno branża technologii i oprogramowania, opieki zdrowia oraz branża paliwowa i energetyczna. Z kolei branżami o największym odpływie pracowników w 2014 roku były sprzedaż detaliczna, administracja, edukacja i działalność non-profit oraz branża profesjonalnych usług.
Jednym z interesujących trendów, na który zwracają uwagę przedstawiciele LinkedIn, jest migracja pracowników z dużych (zatrudniających powyżej 500 osób) do mniejszych firm. W przekonaniu pracowników wiąże się to z wyższymi płacami, większymi możliwościami rozwoju zawodowego i większym wpływem na firmę.
ShutterStock
2
Aż 34 proc. osób ankietowanych przez LinkedIn zmieniło pracę całkowicie, czyli nie tylko odeszło do nowych firm, ale także na nowe stanowiska. Wiązało się to z chęcią podjęcia nowych wyzwań a także poczuciem, że w starej pracy marnowali swoje umiejętności.
Wciąż jednak większość ankietowanych (66 proc.) postanowiła zmienić pracę w nieco mniejszym zakresie, czyli odejść do nowej firmy, ale na podobne stanowisko. Osoby te były przede wszystkim były niezadowolone z zarządzania w swoich starych firmach oraz szukały wyższych wynagrodzeń.
ShutterStock
3
Najczęstszym sposobem zmiany pracy wśród użytkowników serwisu LinkedIn było polecenie przez znajomą osobę. Ten sposób zmiany pracy dominuje przede wszystkim w USA i w Kanadzie oraz jest charakterystyczny dla pokolenia Baby Boom, czyli osób w wieku ponad 51 lat.
Równie częstym sposobem zmiany pracy było pośrednictwo agencji pracy. Ta forma zmiany dominowała z kolei w Europie oraz w pokoleniu „X”, tj. osób w wieku 36-50 lat.
Natomiast pokolenie millenialsów (osób w wieku 18-35 lat) zmieniało pracę najczęściej w oparciu o odpowiednie strony internetowe lub ogłoszenia on-line. Forma ta była także charakterystyczna dla Australii.
ShutterStock
4
Prawie połowa ankietowanych (49 proc.) skarżyła się na fakt, że w istocie nie wiedzieli, jak wygląda praca w danej firmie. Niewiele mniej, bo aż 45 proc. ankietowych, za jeden z największych problemów podczas zmiany pracy uznała nieotrzymanie odpowiedzi po tym, jak aplikowali na dane stanowisko. 27 proc. uznało, że proces komunikacji z nową firmą podczas rekrutacji nie był do końca jasny, a 24 proc. napotkało na trudności podczas negocjacji wynagrodzenia, stanowiska i roli, jaką mieli pełnić w swoim nowym miejscu pracy.
Zmieniający pracę wskazywali także na fakt, że ogłoszenia o pracę często mijały się z prawdą o faktycznym charakterze pracy na danym stanowisku. Co więcej, w opinii ankietowanych rekruterzy wykazywali się brakiem znajomości branży, dla której prowadzili rekrutację. Ponadto rekruterzy nie byli zdolni do oceny kandydatów, która wykraczałby poza stosowane przez nich formularze i ankiety.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama