Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

CPK zmieni układ transportowy Polski [MAPA 10 LINII KOLEJOWYCH]

30 kwietnia 2019, 10:46
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Głównym założeniem programu jest powstanie 10 tzw. szprych kolejowych prowadzących do CPK ze wszystkich kierunków Polski, które będą łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą i portem lotniczym, a także wzajemnie między sobą. W ramach programu powstanie 1600 km linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości (przystosowanej do jazdy pociągów powyżej 250 km/h), 750 km linii głównych (200-250 km/h) i 190 km linii uzupełniających (około 160 km/h). Premier Mateusz Morawiecki w czasie prezentacji sieci linii kolejowych nazwał ten projekt „epokowym”. To "szansa nie tylko na przełamanie wielowiekowych zapóźnień, ale szansa na rozwój na miarę XXI wieku" – stwierdził premier. "Tworząc to centrum jednocześnie tworzymy podwaliny pod właściwy rozwój komunikacyjny w całym środkowoeuropejskim układzie gospodarczym, układzie państw” – zaznaczył Mateusz Morawiecki. Źródło: Materiały prasowe CPK
Głównym założeniem programu jest powstanie 10 tzw. szprych kolejowych prowadzących do CPK ze wszystkich kierunków Polski, które będą łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą i portem lotniczym, a także wzajemnie między sobą. W ramach programu powstanie 1600 km linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości (przystosowanej do jazdy pociągów powyżej 250 km/h), 750 km linii głównych (200-250 km/h) i 190 km linii uzupełniających (około 160 km/h). Premier Mateusz Morawiecki w czasie prezentacji sieci linii kolejowych nazwał ten projekt „epokowym”. To "szansa nie tylko na przełamanie wielowiekowych zapóźnień, ale szansa na rozwój na miarę XXI wieku" – stwierdził premier. "Tworząc to centrum jednocześnie tworzymy podwaliny pod właściwy rozwój komunikacyjny w całym środkowoeuropejskim układzie gospodarczym, układzie państw” – zaznaczył Mateusz Morawiecki. Źródło: Materiały prasowe CPK / Media
Reklama
Reklama

Powiązane

Reklama

Komentarze(93)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • obserwator
    2019-04-30 12:09:08
    Do realizacji tego projektu potrzeba bardzo dużej mobilizacji i porozumienia ponad podziałami politycznymi. Polska, leżąca w środku Europy może zarabiać duże pieniądze właśnie na znakomitym położeniu. Dotyczy to zatem nas wszystkich, naszych dzieci i wnuków. Trzymam kciuki za ten projekt.
    27
    pokażodpowiedzi (3)
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:25:44
    Na prawdę pokażcie mi opracowanie skąd CPK weźmie 100 mln ludzi rocznie. Okęcie po kilkudziesiecioletniej działalności ma 15 mln. Więc przestańcie oszukiwać ludzi
    198
    pokażodpowiedzi (6)
  • bwt
    2019-04-30 15:46:50
    Za 50 lat może powstanie , ale nie dam głowy za to. Poza tym centralizacja państwa do bólu, jak w Rosji. Tam też wszystkie drogi prowadza do Moskwy.
    58
    pokażodpowiedzi (2)
  • Prowincja
    2019-04-30 16:23:03
    Nie wiem czy kacze mózgi dalej mówią o tym, że zlikwidują regionalne lotniska i z całej Polski będą wszyscy dojeżdżać pociągami do tzw. CPK,tak powiedział rok temu jeden z działaczy PISu,czyli wszystko będzie tylko w centrali,ze stolycy,nie ma zgody na to ,czym wcześniej PIS zakończy niszczącą Polskę politykę ekonomiczną tym mniej pieniędzy pójdzie w błoto.
    93
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:30:35
    Każdy kto chce tego lotniska niech wyłoży po 5.000 zł i niech sobie buduje. My nie chcemy by ww lotnisko było budowane z państwowych pieniędzy. Dość wielkich fabryk do których ciągle trzeba dokładać Dość LOT i PPPL którym trzeba dawać niech PIS wyciąga z własnej kieszeni. Obiecuje że że ja nie polecę z CPK i nie skorzystam z LOT i PPPL
    199
    pokażodpowiedzi (6)
  • Darek
    2019-04-30 13:04:39
    Kiełbasa wyborcza. Przed poprzednimi samorządowymi obiecywali linie do Łomży. Miesiąc po ogłoszeniu i i zakończeniu wyborów się z tego wycofali.
    106
  • gonzo
    2019-05-01 19:40:25
    Sieci z centralnym hubem to zabytek - tak budowali drogi Rzymianie, a współcześnie Rosjanie. Dziś dobrze wiadomo, choć nie kaczym mózgom, że najlepszy stosunek wydajność/koszt zapewniają sieci rozproszone. Nie tylko w telekomunikacji.
    32
    pokażodpowiedzi (3)
  • ulisse
    2019-04-30 18:20:09
    nie ma nic głupszego niż koncentracja i centralizowanie transportu - system komunikacji powinien dawać równie sprawne połączenia pionowe i poziome , podróżny który potrzebuje pojechać z Krakowa do Wrocławia albo z Gdańska do Szczecina niekoniecznie chce jechać przez Łódź.
    33
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:22:51
    To jest mapa sieci kolejowej która zmieniła się symbolicznie od 1 wojny światowej i CPK nic tu nie zmieni. Owszem trzeba wybudować Y ale ta inwestycja jest znana od kilku lat. Za te 40.000.000.000 zl możemy wybudować lub zmodernizowac ok1000km torowisk i to miałoby sens
    75
    pokażodpowiedzi (4)
  • hoo-hoo
    2019-05-01 19:52:36
    Dużo propagandy bez wiarygodnych analiz, natomiast jedno jest pewne - to rozwiązanie wygodne dla warszawiaków. Cały kraj buduje stolicę kosztem nieistniejących połączeń międzywojewódzkich.
    12
  • mponar
    2019-04-30 12:55:30
    Zielona Góra bez połączenia z Poznaniem i Wrocławiem? Chyba kogoś nieźle pogrzało.
    23
    pokażodpowiedzi (3)
  • rychu
    2019-04-30 22:18:33
    uwierze jak zobacze !!!!!! na razie to belgot i katolskie pobozne zyczenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    34
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tom-ch
    2019-04-30 16:03:58
    Ludzie nie dajcie się oszukać lepiej wydać 40.000.000.000 zł na 1000 czołgów ( np współpracując z koreanczykami z południa) które będą nas bronic przed Moskalami lub Prusakami niż wierzyć w sojusz PIS-USA i ustawę 447
    47
    pokażodpowiedzi (2)
  • sprawdzone
    2019-05-01 20:20:25
    wyszukaj "Montreal-Mirabel" i poczytaj o sensowności budowy molocha z dala od miasta
    7
  • Robert
    2019-04-30 16:04:48
    Czy ktoś wie, gdzie znajdę szczegółową mapę przebiegu planowanych tras kolejowych? Mam na myśli na tyle dokładny plan, aby móc odnieść trasę do sieci lokalnych dróg i zabudowań. Dzięki z góry za pomoc.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tom-ch
    2019-04-30 15:45:14
    Przypomnę tylko że bodajże 400.000.000 zł dostał LOT od rządu PO https://gazetawroclawska.pl/lot-likwiduje-polaczenia-z-wroclawia-to-warunek-rzadowej-pomocy-dutkiewicz-to-jest-skandal/ar/1064014
    11
    pokażodpowiedzi (2)
  • GS
    2019-04-30 14:16:12
    Ja tu widzę 7 szprych, albo 11 (zależy ja je liczyć.) Ale nie 10.
    1
  • Olek
    2019-05-01 00:45:55
    DD ja latam z Pragi gdyż jest mi dużo bliżej i łatwiej dojechać do niej niż do Warszawy (Wrocław nie ma bezpośrednich połączeń mi pasujących ) ale jak będą szybkie koleje dowożące do portu to się pytam "gdzie i od kiedy jest rezerwacja" z jedną uwagą - proszę o duże parkingi w rozsądnej cenie z monitoringiem przy stacjach szybkich kolei
    3
    pokażodpowiedzi (2)
  • ka-ac
    2019-05-01 23:52:56
    Tym w Warszawie od wielu lat wydaje się, że stolica to pępek świata i ludzie chcą z każdego dużego miasta tylko tam jeździć. A taka np trasa Szczecin-Poznań-Wrocław-Katowice-Kraków. jak za Gierka i zmian nie widać - choć łączy 5 z największych ośrodków Polski;niestety nie ma tam po drodze Warszawy, więc można to olac. To samo dotyczy innych kierunków.
    1
    pokażodpowiedzi (1)
  • tylko Polski szkoda
    2019-05-01 10:03:27
    U Morawieckiego nos jest coraz dłuższy, jako kiełbase wyborczą przedstawiają marzenia, mega projekty, których nikt nie zrealizuję przynajmniej w 90%. Miało już być 1000000 elektryków na przykład, zwróćcie uwagę, że połączenia są dla wygody ruchu osobowego a nie towarów. Ruch osobowy, szczególnie urzędasów będzie hamował, bo będą się rozwijały a możliwości różnych telekonferencji i tym podobnych spotkań. Obecny reżim kopiuje projekty, jak na przykład kanały wodne, które Europa rozwijała 150 lat temu. Innowacyjnosc prezesa++, tkwi gdzieś właśnie w tamtym czasie
    5
  • ampo
    2019-05-01 15:43:54
    Ktoś, kto rysował tę mapkę ma zryty beret albo chodzi nawalony jak ksiądz po pasterce. Czekam kiedy mi ktoś dziury na ulicy połata, a potem spokojnie obserwował będę budowę tych kolejowych i samolotowych highwayów hehehehehehee...
    3
  • Rash
    2019-10-03 00:07:48
    Inowrocław, Gniezno, Mogilno, Barcin, Pakość, Żnin, Wągrowiec - to czarna dziura czy tam nie może być nowoczesnej kolei?
    0
  • Paszoł
    2019-05-09 06:48:01
    Oszołom i trol tom tech opanował ten artykuł.Pogonić.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • Qwertyk
    2019-04-30 22:08:09
    Największy problem PKP to rzadko kursujące pociągi, brak dwupiętrowych wagonów i sprzedaż miejsc stojących na trasach intercity. Nie pojęte jest bym pomiędzy stolicą kraju a aglomeracja trójmiejską (ponad 1mln mieszkańców) pociągi kursowały tak rzadko. Przynajmniej 1 pociąg co godzinę, jak nie co 30 minut. To samo na trasach ze stolicy do Bydgoszczy, Wrocławia czy Katowic. Pociągi jeżdżą za rzadko i zbyt często są przepełnione... szczególnie w czwartki, piątki i niedziele.
    0
  • zz
    2019-05-06 23:58:46
    Siec kolejowa nie powinna koncetrowac sie na lotnisku tylko pomiedzy duzymi miastami i pomiedzy krajami
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • 25l
    2019-05-01 10:54:03
    Morawiecki powinnien dodać. Towarzysze pomożecie?
    0
  • pyton
    2019-05-03 04:15:52
    Nie bardzo pamiętam - w jakim kraju cała sieć kolejowa dochodzi do lotniska w środku pola zamiast do największego miasta? Czy to zupełnie nowatorski na skalę światową pomysł?
    2
    pokażodpowiedzi (1)
  • Darek
    2019-05-05 21:39:34
    Prezydent Starzyński miał wizję rozwoju miasta na kilkadziesiąt lat naprzód - i m. in. dlatego teraz nazywamy, że był WIELKI. Wiemy, jakie znaczenie miało wybudowanie Gdyni, Centralnej Magistrali Kolejowej itd... Kibicujmy by plany inwestycyjne (różne) się powiodły, niezależnie od opcji politycznej, by kolejni rządzący kontynuowali plany poprzedników... dla dobra wspólnego...
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • wro
    2019-04-30 20:52:45
    CPK to fajny pomysł, ale co z trasą Wrocław - Rzeszów? Teraz 1 klasa kosztuje 90zł i jedzie się ok. 6 godzin. Jeśli miałbym w tej cenie jechać 4 godziny, to mogę tylko pogratulować planu.
    0
  • Mackoper
    2019-05-02 10:20:07
    Slajd nr 3. Biłgoraj raczej kojarzy mi się z województwem lubelskim
    0
  • gość
    2019-04-30 20:52:25
    To ten kosztowny IDIOTYZM nadal jest forsowany?
    0
  • an.noyed
    2019-06-09 14:55:09
    Jeśli chodzi o Poznan, to ja nie widzę żadnej nowej linii kolejowej, natomiast wycieli połączenia na Wrocław, Gdańsk i Katowice.
    1
  • an.noyed
    2019-06-09 14:55:09
    Jeśli chodzi o Poznan, to ja nie widzę żadnej nowej linii kolejowej, natomiast wycieli połączenia na Wrocław, Gdańsk i Katowice.
    0
  • Mój komentarz do projektu
    2019-05-01 08:39:53
    xDDDDDDDDDDDD
    0
  • WETO
    2019-05-01 09:37:45
    3 TYGODNIE AKCJI wiadomoscGwiazdowskiego.pl, sprawdzajcie, weryfikujcie! :D
    0
  • dd
    2019-05-01 12:59:53
    Polska FAIR PLAY daje sobie 25 lat na przywrócenie wiarygodnego systemu emerytalnego... hmmm w takim razie może się jeszcze załapię na godna emeryturę :p
    0
  • buehehe
    2019-04-30 21:32:10
    za sto lat, to może, i to jak dobrze pójdzie.
    1
  • Tom-ch
    2019-04-30 15:38:51
    Popieram KONFEDERACJE
    3
    pokażodpowiedzi (3)
  • ABC
    2019-05-11 11:09:07
    Układ idealny: zarówno Szczecin - Koszalin jaki i Kraków-Tarnów przez Baranów. Ale ładnie wygląda w pałerpoincie, więc tępe masy to kupują i klaskają jak im Partia zaśpiewa.
    4
  • Marian
    2019-05-31 16:18:47
    To oznacza że z Gdańska do Szczecina będziemy jeździli przez Warszawę lub Lodz
    2
Reklama

Zobacz więcej