Jak podała spółka, spadek produkcji to skutek pandemii koronawirusa oraz rozruchu produkcji nowego modelu Caddy 5 w zakładzie w Poznaniu. VWP podkreślił, że pomimo zmniejszenia produkcji, spółka pozostaje największym producenta samochodów w Polsce.

"Rok 2020 był wyjątkowo trudnym czasem dla branży motoryzacyjnej. Pandemia Covid-19 wpłynęła zarówno na sprzedaż nowych pojazdów, jak i na produkcję. Pomimo niesprzyjających warunków, obie fabryki Volkswagen Poznań – w Poznaniu i we Wrześni - zbudowały w roku ubiegłym 207 610 samochodów, w tym 1291 w pełni elektrycznych aut dostawczych" – podała spółka w komunikacie prasowym.

Jak podkreślono, to ponad 48 procent ogółu samochodów wyprodukowanych w ubiegłym roku w Polsce. Według danych opublikowanych przez Instytut Samar, w minionym roku wyprodukowano niemal 428 tys. pojazdów.

Spółka poinformowała, że z powodu pandemii VWP wstrzymał w marcu produkcję na ponad miesiąc. Miało to znaczący wpływ na wielkość produkcji w tym roku.

Reklama

"Niższa produkcja, którą odnotowano na przestrzeni całego roku, była jednak nie tylko wynikiem pandemii Covid-19, ale również wynikała z przygotowania i rozruchu produkcji nowej generacji Caddy 5 w poznańskiej fabryce. Pełne moce produkcyjne nowego modelu zostaną osiągnięte w roku 2021" - podano.

W okresie od stycznia do grudnia 2020 fabrykę w Poznaniu opuściło 19 tys. 949 Transporterów 6.1, 94 tys. 235 nowych Caddy 4, oraz 16 tys. 968 sztuk nowego modelu Caddy 5.

Z zakładu we Wrześni wyjechało 58 tys. 114 sztuk Volkswagena Craftera, w tym 586 egzemplarzy w pełni elektrycznego e-Craftera oraz 18 tys. 344 sztuki modelu MAN TGE, w tym 705 również w pełni elektrycznego MAN eTGE. Odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała w roku 2020 niemal 3,5 mln sztuk podzespołów wykorzystywanych w modelach różnych marek Grupy Volkswagen. W 2019 było to 4,2 mln komponentów.

Plany VWP na rok 2021, oprócz systematycznego zwiększania produkcji Caddy 5, skupiają się także na przygotowaniu do produkcji modelu City Van dla kooperanta Grupy Volkswagen – koncernu Ford. Odlewnia rozpocznie w roku 2021 przygotowania do produkcji kolejnych komponentów dla samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen.