Pojazd będzie drugim, obok MAN eTGE w pełni zelektryfikowanym modelem produkowanym w zakładzie we Wrześni. Do końca 2020 roku w tej fabryce powstać ma w sumie ok. 2 tys. aut z elektrycznym napędem, w tym ponad 1,2 tys. eCrafterów.

Elektryczny samochód dostawczy e-Crafter został skonstruowany na bazie Craftera, który jest wytwarzany jedynie w wielkopolskiej fabryce koncernu. Dotąd elektryczne auta były tworzone przy współpracy z zakładem w Hanowerze. Volkswagen od lat zapowiadał, że docelowo produkcja elektrycznego Craftera odbywać się będzie wyłącznie w zakładzie we Wrześni.

"Zakład we Wrześni jest jedną z najnowocześniejszych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Od 2016 roku, od uruchomienia tego zakładu, konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje i poszerzamy portfolio produkowanych tutaj samochodów. Decyzja o budowie eCraftera we Wrześni bardzo nas cieszy. Pozwala nam na zabezpieczenie miejsc pracy w tym zakładzie" – powiedział we wtorek na konferencji prasowej w fabryce we Wrześni prezes zarządu Volkswagen Poznań Dietmar Mnich.

Dyrektor wrzesińskiego zakładu Stefanie Hegels powiedziała, że decyzja o przeniesieniu całości produkcji eCraftera do Polski "jest niewątpliwym sukcesem i mobilizuje do dalszej pracy".

Reklama

"Wiosną zeszłego roku z naszych linii produkcyjnych zjechały pierwsze samochody MAN eTGE. Na potrzeby tego rozruchu dostosowaliśmy linie produkcyjne, zapewniliśmy także fachowe szkolenia podnoszące kwalifikacje naszych pracowników. Ten test jakości zdaliśmy na piątkę. Dzisiaj fabryka we Wrześni dostaje kolejne zadanie. Posiadamy niezbędną wiedzę i technologię, by budować więcej aut elektrycznych" – powiedziała.

Do końca tego roku z Wrześni wyjechać ma ponad 1,2 tys. eCrafterów, w 2021 roku wyprodukowanych ma być ponad 1,4 tys. takich aut.

Jak podkreślił w trakcie konferencji prasowej dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze Piotr Łakomy, elektryczne samochody dostawcze "doskonale sprawdzają się w warunkach logistyki miejskiej".

"Zasięg, pojemność baterii, czy walory środowiskowe e-Craftera predestynują to auto do pracy w mieście, do tzw. dostaw ostatniej mili w obrębie miejskich organizmów. W centrum dużego miasta to auto korzystać może ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Może np. bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki. Kierowca może być wtedy pewien, że dowiezie zamówione towary czy przesyłki na miejsce bez opóźnień. Może także parkować za darmo w miejskich strefach płatnego parkowania" - wskazał.

Spółka VWP poinformowała, że w ciągu minionych trzech lat zrealizowała ponad 2 tys. szkoleń przygotowujących załogę do pracy i obsługi pojazdów elektrycznych.

Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniający w czterech zakładach ponad 11 tys. osób. Taśmy produkcyjne zakładów zlokalizowanych w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni opuszcza każdego dnia 1170 nowych samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz samochodów marki MAN TGE w tym także samochody elektryczne.

W 2019 roku zakłady opuściło łącznie 266 127 samochodów dostawczych. Poza produkcją samochodów do Volkswagen Poznań należy także odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych.