Nowy model Nissna bazuje na zupełnie nowej plaformie CMF-EV, projektowanej od podstaw dla aut elektrycznych.

Standardowy napęd Nissana Ariya stawi jeden silnik napędzający przednią oś auta. Producent przewiduje dwa rozmiary akumulatorów: 63 kWh i 87 kWh. Moc na tym poziomie pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w około 7,5 s.

Zasięg mierzony w cyklu WLTP wyniesie od 360 do 500 km.

Ariya w wersji jednosilnikowej osiągnie prędkość maksymalną do 160 km/h.

Zupełną nowością jest napęd na cztery koła e-4ORCE. Jego podstawą są dwa motory elektryczne. Jeden przekazuje moc na przednią oś, drugi na tylną. W efekcie Ariya nie tylko ma lepiej się prowadzić, ale też lepiej przyspieszać. Wariant z mniejszym akumulatorem rozpędza się do 100 km/h w 5,9 s, a wersja z większym – zaledwie 5,7 s.

Bloomberg / Kiyoshi Ota
Bloomberg / Kiyoshi Ota
Bloomberg / Noriko Hayashi
Bloomberg / Kiyoshi Ota
Bloomberg / Kiyoshi Ota
Bloomberg / Noriko Hayashi