Hybrydowe Ferrari SF90 Stradale. Oto najmocniejsze auto drogowe tego producenta w historii [ZDJĘCIA]
Włoski producent supersamochodów stara się dotrzymać kroku zaostrzającym się przepisom dotyczącym emisji spalin, jednocześnie zaspokajając potrzeby swoich klientów. Ferrari zaprezentowało swój najnowszy hybrydowy model SF90 Stradale o pojemności 1000 KM.
Włoski producent supersamochodów stara się dotrzymać kroku zaostrzającym się przepisom dotyczącym emisji spalin, jednocześnie zaspokajając potrzeby swoich klientów. Ferrari zaprezentowało swój najnowszy hybrydowy model SF90 Stradale o pojemności 1000 KM.
1 „To pierwszy krok w kierunku, który Ferrari zobowiązał się realizować” - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Louis Camilleri. „Jestem przekonany, że wchodząc w ten segment przyciągniemy nowych klientów, którzy szybko staną się lojalni” – dodał.
Media
2 SF90 Stradale nie jest pierwszym hybrydowym modelem Ferrari. W 2013 r. firma rozpoczęła sprzedaż limitowanej edycji supersamochodu LaFerrari. Auto powstało w liczbie 499 egzemplarzy. Każdy z nich kosztował 1,2 mln euro.
Media
3 Zgodnie z oświadczeniem firmy, Stradale - w przeciwieństwie do LaFerrari - będzie mógł pracować tylko w trybie elektrycznym przez co najmniej 25 kilometrów, dlatego będzie idealny do jazdy w centrum miast.
Media
4 Stradale to przykład dążenia włoskiego producenta samochodów sportowych do przestrzegania zaostrzających się przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla w Unii Europejskiej. Ferrari do 2022 roku planuje wyposażyć około 60 proc. produkowanych aut w silniki hybrydowe.
Media
5 Nowy model jest również pierwszym samochodem sportowym Ferrari wyposażonym w napęd na cztery koła, co jest krokiem niezbędnym do pełnego wykorzystania mocy uwolnionej przez hybrydowy układ napędowy. Prędkość 100 kilometrów na godzinę Stradale osiągnie w 2,5 sekundy.
Media
6 Ferrari nie ujawniło jeszcze ceny nowego samochodu. Enrico Galliera, szef działu marketingu Ferrari powiedział, że koszty zakupy nowego modelu będą wahać się w przedziale między 300 tys. euro, które trzeba zapłacić za Ferrari 812, a ceną modelu LaFerrari.
Media
Reklama
Reklama