Jak powiedział Zaremba we wtorek, po dokapitalizowaniu przez Skarb Państwa projekt pierwszego elektrycznego samochodu Izera wkracza w kolejną fazę realizacji. "W I kwartale 2022 roku będziemy mogli przedstawić informacje o dostawcy platformy, na której zostaną zbudowane trzy modele Izery, czy o inwestorze zastępczym" - przekazał prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP).

Zaremba wskazał, że w III kwartale 2022 roku spółka przystąpi do przetargu działki w Jaworznie, na której powstanie fabryka Izery, żeby pod koniec 2024 roku mogła ruszyć produkcja samochodów.

Jak dodał, w realizacji tych założeń ElectroMobility Poland będą wspierać uznani na rynku menadżerowie, którzy dołączyli do jej zespołu. "Do Rady Nadzorczej spółki dołączył Wojciech Szyszko, były wieloletni dyrektor generalny Kia Motors Poland, który będzie wspierał rozwój spółki w lepszym dostosowaniu projektu polskiej marki samochodów elektrycznych do wymagań rynkowych związanych z elektromobilnością" - przekazał Zaremba.

Dodał, że do projektu Izera jako doradca zarządu dołączył także Romuald Rytwiński, który pełnił funkcje dyrektorskie w wielu zakładach produkcyjnych General Motors w Europie i na świecie. "Romuald Rytwiński odpowiadał za budowę fabryki Opla w Gliwicach; w EMP będzie wspierał zarząd w obszarach planowania strategicznego, budowania łańcuchów dostaw, a jego doświadczenie w budowaniu gliwickiej fabryki GM zostanie wykorzystane podczas prac nad fabryką Izery w Jaworznie" - powiedział Zaremba.

Reklama

Szef ElectroMobility Poland poinformował ponadto, że za stworzenie strategii modelowej nowego produktu oraz strategię sprzedaży Izery odpowiadał będzie Wojciech Mieczkowski, który zarządzał wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce.

"Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższych miesiącach" – wskazał Zaremba.

Spółka ElectroMobility Poland (EMP) powstała w październiku 2016 r. i była inicjatywą czterech polskich koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu, które objęły po 25 proc. kapitału akcyjnego. Wartość kapitału zakładowego wyniosła 70 mln zł.

29 lipca 2021 r. Skarb Państwa podpisał umowę inwestycyjną ze spółką ElectroMobility Poland, na mocy której państwo obejmie nowe akcje EMP o wartości 250 mln zł.

"Podpisanie umowy i dokapitalizowanie EMP umożliwia realizację kolejnego etapu rozwoju projektu polskiej marki samochodów elektrycznych. Dotychczasowi udziałowcy spółki pozostają w mniejszościowym akcjonariacie z udziałami w wysokości 4,325 proc. każdy, udział Skarbu Państwa wynosi 82,70 proc." - przekazała wówczas spółka. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt