Aż 1/3 takich przedsiębiorstw nawiązało już współpracę z zagranicznymi rynkami, a 62 proc. ma to w planach - wynika z badania portalu Firmy.net, w którym wzięło udział 2473 przedstawicieli małych firm.

Wśród rynków europejskich największym powodzeniem cieszą się Niemcy (58 proc. deklaruje współpracę z tym krajem), na podium są też: Wielka Brytania (30 proc.) i Czechy (23 proc.).

Najczęściej polskie firmy świadczą usługi zagranicznym klientom (45 proc.). 41 proc. sprowadza towary z zagranicy, a 34 proc. zajmuje się eksportem. Podwykonawcą dla zagranicznych kontrahentów jest 15 proc., a 11 proc. bierze udział w zagranicznych targach.

Nieduże przedsiębiorstwa zabiegają o zagranicznych klientów za pomocą internetu - 1/4 promuje się na zagranicznych stronach www, 1/3 inwestuje w większą dostępność swojej witryny dla zagranicznych odbiorców tworząc jej obcojęzyczne wersje.

Reklama