Dziewięć zgłoszeń wpłynęło od wykonawców zainteresowanych budową pirsu centralnego Terminalu 1 oraz dokończeniem budowy pirsu południowego Terminalu 2 warszawskiego lotniska Okęcie - poinformował w piątek rzecznik lotniska Jakub Mielniczuk.

Zakończenie prac planowane jest na koniec 2010 r. Całkowita powierzchnia obu terminali ma wynieść ok. 140 tys. m kw. Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z lotniska do samolotu. Przetarg na prace budowlane władze lotniska ogłosiły w połowie lipca. Zainteresowane firmy mogły składać wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu do piątku. Wśród oferentów jest osiem konsorcjów i jedna firma. We wrześniu, maksymalnie ośmiu wykonawców spełniających wymogi przetargu, zostanie zaproszonych do złożenia ofert.

Po dokończeniu inwestycji w pirsach - południowym i centralnym, podróżni będą tam oczekiwać na przyloty i odloty samolotów. Obecnie taką rolę pełni pirs północny T2. Jak zapewniają władze Okęcia, linie lotnicze i pasażerowie będą mieli do dyspozycji, wraz z obecnie używanym pirsem północnym, 27 "rękawów" oraz 45 bramek.

Budowa pirsu południowego została rozpoczęta przez konsorcjum firm: Ferrovial Agroman SA, Budimex SA i Studio Lamela S.L. Władze Okęcia w październiku 2007 r. zerwały umowę z konsorcjum z powodu opóźnień w pracach budowlanych. Budowę hali odlotów skończyli polscy podwykonawcy. Po ponad dwuletnim opóźnieniu, w marcu ub. roku hala została oddana do użytku.



Reklama