TomTom NV, największy w Europie producent samochodowych systemów do nawigacji satelitarnej, oczekuje dalszego spadku cen w czwartym kwartale – powiedział prezes Harold Goddijn. Przeciętna cena systemu nawigacji jest obecnie rekordowo niska i wynosi 99 euro.

Aby uporać się ze spadkiem cen i nasyceniem rynku nawigacji samochodowej, TomTom rozszerza swoją działalność. Nawiązał między innymi współpracę z Renault w dziedzinie produktów wyświetlających informacje bezpośrednio na desce rozdzielczej samochodó. Holenderska spółka stworzyła też aplikację dla iPhone'ów produkowanych przez firmę Apple.

W 2009 roku TomTom zwolnił około 11 proc. pracowników. Przedstawiciele spółki oznajmili dziś, planowane jest kolejne obniżenie kosztów operacyjnych o 90 mln euro. Po dotychczasowych działaniach zmierzających do redukcji wydatków TomTom zanotował zysk drugi kwartał z rzędu. Dochód netto wyniósł 30,5 mln w porównaniu do 57,7 mln euro w trzecim kwartale zeszłego roku. To więcej niż 29,3 mln euro prognozowane przez analityków agencji Bloomberg.