Żabka kuszona jest propozycjami wejścia do Wielkiej Brytanii. Wprawdzie z przyczyn logistycznych nie chce otwierać sklepów na Wyspach, ale przymierza się do ekspansji na Słowacji. Firma odzieżowa Kan, właściciel marek Tatuum i Coyoco, otworzy swój pierwszy sklep w Szanghaju. Firma liczy na jego sukces, bo w planach ma otwarcie kolejnych lokali w tamtej części świata.

>>> Polecamy: W 2010 roku polskie sieci handlowe otworzą co najmniej 1,5 tys. małych sklepów

Nowe sklepy będą powstawać także w Czechach i na Ukrainie, które są najbardziej popularnymi krajami wśród polskich handlowców. W Czechach rozwijać się będą firmy odzieżowe Top Secret czy Atlantic. Mimo kryzysu polskie firmy nie zamierzają rezygnować z rynku ukraińskiego. – Kilka miesięcy temu zadebiutowała na Ukrainie polska sieć outletów odzieżowych Brand New Products. Obecnie ma dwa salony franczyzowe we Lwowie i planuje kolejne – mówi Liliya Sidelnyk, dyrektor Profit System na Ukrainie oraz portalu Franchising.ua.