Tylko co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10 proc. więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie wobec pracowników, klientów, kontrahentów, akcjonariuszy oraz wobec otoczenia: środowiska czy lokalnych społeczności – wynika z badania przeprowadzonego dla "Rzeczpospolitej" przez GfK Polonia.

Jak pisze gazeta, aż siedmiu na dziesięciu badanych nie zwraca uwagi na moralność producenta.

Jak powiedział "Rz" Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego, takie wyniki badań każą się zastanowić, czy etyka w ogóle opłaca się firmom w Polsce. "Polacy nie są wielkimi idealistami. Wolą kupować taniej niż etycznie" - dodał Bolesław Rok.

Jednak są firmy, które inwestują w wizerunek korporacji etycznej. Np. w energetyce, gdzie ceny prądu są niemal identyczne, ostatecznie będzie się liczyć właśnie takie podejście - twierdzą przedstawiciele firmy Vattenfall, która już dziś bezpłatnie wymienia na Śląsku oświetlenie ulic na energooszczędne.

Reklama