Coraz więcej firm dostrzega ogromny potencjał chińskiego rynku, inwestując w azjatycki kraj wielkie pieniądze. Swoją działalność w Chinach zamierza rozszerzyć także Canon, największy na świecie producent aparatów fotograficznych. W tym celu podwoi liczbę firmowych sklepów i zatrudni więcej specjalistów od marketingu w Państwie Środka.

Według Camera & Imaging Products Association azjatyckie państwa już eksportują więcej aparatów niż Europa i Ameryka Północna. Canon prognozuje, że do 2015 roku Chiny przegonią Stany Zjednoczone i zostaną numerem jeden pod względem liczby sprzedanych aparatów fotograficznych. Swoją szansę na chińskim rynku upatrują także konkurenci. Działalność w azjatyckim państwie chcą zwiększyć Nikon i Samsung.

W 2009 roku Canon sprzedał 25,7 mln sztuk swoich urządzeń, a 15 proc. dostaw trafiało na chiński rynek. Firma prognozuje, że w tym roku zwiększy obroty w Chinach o 10 proc. Canon jest w tym państwie liderem wśród producentów aparatów, w 2008 roku jego udział w rynku wynosił 28 proc.