Yahoo ma dość tracenia użytkowników swojej poczty elektronicznej na rzecz Google. Spółka wprowadza modyfikacje do e-mali. Pocztę będzie można zintegrować z postami na Twitterze, a wiadomości będę przekazywane szybciej. Udoskonalona zostanie ochrona przeciwspamowa, możliwości przeglądania zdjęć i wyszukiwania informacji. Kakul Srivastava, wiceprezes spółki, zapowiada, że będę to największe zmiany w poczcie Yahoo od ostatnich pięciu lat.

„To zdecydowanie krok w dobrym kierunku”- komentuje plany Yahoo Aaron Kessler, analityk firmy ThinkEquity w San Francisco. Jego zdaniem, jak do tej pory, to Google był liderem w wykazywaniu technologicznych inicjatyw. Yahoo dzięki poczcie e-mail przyciąga użytkowników na swój portal internetowy oraz reklamodawców, a reklamy to główne źródło dochodów spółki.

Jak wyliczyła spółka ComScore z Reton w Wirginii, we wrześniu liczba użytkowników poczty Yahoo w USA wynosiła 94,6 mln - o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Firma nadal jest liderem w Stanach Zjednoczonych, ale wciąż zyskuje jej największy konkurent, Google. Z Gmaila korzystało we wrześniu o 25 proc. więcej Amerykanów niż rok wcześniej. Elektronicznej poczty Google używa obecnie 49 mln użytkowników w USA. Trzecie miejsce należy do serwisu pocztowego Microsoftu.

Wszystkie trzy firmy muszą sobie radzić także z konkurencją ze strony serwisów społecznościowych, takich jak Facebook. Amerykanie coraz częściej kontaktują się na tego typu witrynach, z pominięciem poczty elektronicznej. Od ubiegłego roku ilość użytkowników w USA posiadających konto e-mail spadła o 2 proc.

Reklama
ikona lupy />
Firma Yahoo, właściciel największego programu elektronicznej poczty w USA, traci użytkowników. Spółka udoskonala usługę e-mail, chcąc powiększyć przewagę nad Google i jego Gmailem. / Bloomberg