To szansa na wejście do pierwszej światowej ligi producentów gier.
Gra w sprzedaży pojawi się dopiero w przyszłym roku, bo tworzona jest na kolejną generację konsol. Spółka ofensywę zaczyna od Stanów Zjednoczonych. Zapowiedź gry ukazała się w najnowszym numerze największego na świecie czasopisma o grach „Game Informer”, który co miesiąc kupuje ponad 8 mln czytelników. Pismo zapowiedziało Wiedźmina 3 na okładce i poświęciło mu kilkanaście stron.
– Wiążemy z Wiedźminem 3 ogromne nadzieje. Liczymy, że potencjał zysków osiągniętych przez tę grę wielokrotnie przekracza to, co zarobiliśmy na dotychczasowych produkcjach – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED. W 2011 r. spółka miała 23,9 mln zł zysku, a po trzech kwartałach ubiegłego – 19,6 mln zł przy 136,2 mln zł przychodów.
Reklama
Amerykański magazyn określił Wiedźmina 3 grą RPG (gatunek określany mianem role playing game) nowej generacji. – Gracze oczekują od gier RPG różnych rzeczy – rozbudowanej, nieliniowej fabuły, otwartego świata, który można do woli eksplorować, dojrzałych bohaterów, z którymi mogą się utożsamiać, czy rozbudowanych systemów walki i rozwoju postaci. Wiedźmin 3 zawiera te wszystkie elementy, przy czym zupełną nowością jest połączenie w jednej grze nieliniowej historii otwartego świata – podkreślił Kiciński.
Budżet gry ma być około 20–30 proc. wyższy niż drugiej części, która kosztowała około 35 mln zł. Większość kosztów spółka pokrywa z własnych środków. Oprócz Wiedźmina 3 firma ogłosiła wcześniej inny duży tytuł – Cyberpunk 2077.
Inni polscy producenci też chcą zbić kokosy na kontynuacji dotychczasowych produkcji. Notowany na giełdzie City Interactive wkrótce wprowadzi do sprzedaży Snipera Ghost Warrior II. Pierwsza część sprzedała się w ponad 3 mln egzemplarzy. Rynek już spekuluje na temat prac nad kolejną częścią.
– Nie mogę jeszcze nic powiedzieć. Gdyby miała powstać trzecia część Snipera, to nie wcześniej niż na 2015 r. – wskazał w rozmowie z DGP Marek Tymiński, prezes i udziałowiec City Interactive. Dodał, że w samym 2013 r. łącznie na produkcję gier spółka wyda około 30 mln zł, a w kolejnych latach na ten cel przeznaczy prawdopodobnie jeszcze więcej. – Jednocześnie pracujemy nad kilkoma dużymi projektami – podkreślił. Po trzech kwartałach 2012 r. spółka miała 58,8 mln zł wpływów i 17 mln zł zysku.
Ani Wiedźminowi, ani Sniperowi nie udało się na razie pobić Dead Island, gry stworzonej przez wrocławski Techland, która zdobyła tytuł najszybciej sprzedającej się polskiej produkcji – w dwa tygodnie rozeszła się w milionie egzemplarzy, a dotychczas sprzedaż przekroczyła 5 mln sztuk na świecie. – Mówimy cały czas o pierwszej części, a już w kwietniu w sklepach znajdzie się jej kontynuacja, Dead Island: Riptide – mówi DGP Błażej Krakowiak z Techlandu.
Zobacz pierwszy zwiastun gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

http://www.youtube.com/watch?v=gfB90NZh8zw

OPINIA
Łukasz Kosiarski
analityk DM BZ WBK
Widać wyraźnie, że projektem „Wiedźmin 3” spółka zrobiła ogromny postęp. Ma największy budżet w swojej historii na grę, zdecydowała się na wprowadzenie jej od razu na wszystkie platformy oraz mocną promocję w Stanach Zjednoczonych – na najważniejszym rynku, którego potencjału CD Projekt dotychczas nie potrafił w pełni wykorzystać. Bardzo ciekawie zapowiada się też filozofia „Wiedźmina 3”, czyli wprowadzenie do niej otwartego świata. Wiele zależeć będzie od tego, na ile sprawnie uda się twórcom połączyć otwarty świat z dobrą opowieścią, ale CD Projekt rzeczywiście ma szansę na wejście do wyższej światowej ligi. Wstępnie szacuję, że w pierwszym roku gra może sprzedać się w 3,3 mln egzemplarzy. Wiele zależy jednak od daty debiutu, a ta z kolei uzależniona jest od tego, kiedy Sony i Microsoft wprowadzą na rynek konsole nowej generacji.