"Elementem naszej strategii jest przyspieszenie prac nad przeniesieniem notowań na GPW. Chcielibyśmy złożyć prospekt do KNF na przełomie roku i zadebiutować na GPW w I półroczu. Zależy nam, żeby stało się to jak najszybciej, dlatego postawiliśmy na wybór silnych partnerach w tym procesie, aby być w pełni transparentnym, a tym samym atrakcyjnym dla inwestorów, którzy lokują środki na głównym parkiecie" - powiedział Babieno podczas spotkania z dziennikarzami.

Partnerem w tym procesie, m.in. w zakresie przejścia na MSR, została wybrana firma Deloitte. Biuro maklerskie odpowiedzialne za przenosiny zostanie wybrane do połowy listopada.

W przyszłym roku Bloober Team zamierza uruchomić operacyjnie spółkę zależną w Kalifornii.

"Spółka będzie naszym oddziałem marketingowo-sprzedażowym, a jej uruchomienie jest elementem ambitnej strategii spółki zakładającej zostanie globalnym liderem w zakresie horroru psychologicznego w branży gier. Wyznaczyliśmy sobie taki cel na najbliższe 3 lata. Mamy solidne podstawy, by ten cel osiągnąć" - dodał prezes Bloober Team.

Według harmonogramu wydawniczego na 2017 rok, pierwszy na rynek trafi ">observer_", który był pokazywany jest za zamkniętymi drzwiami na Game Connection w Paryżu, gdzie gra jest nominowana do nagród w 3 kategoriach. Premiera tego cyberpunkowego horroru będzie miała miejsce w pierwszym półroczu 2017 r.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji. W naszej ocenie, jak również partnerów biznesowych gra posiada większy potencjał niż Layers of Fear (LoF), który obecnie znajduje się w promocjach cenowych na wszystkich liczących się platformach sprzedażowych" - powiedział Babieno.

W rozmowie z ISBnews prezes wskazał, że wydawcą ">observer" jest Aspyr (wydawca "Layers of Fear"), a kampania marketingowa zacznie się na początku 2017. Z kolei Scopophobia i Medium będą wydawane samodzielnie.

Według jego słów, przesunięcie daty premiery (z br.) to pochodna rekomendacji wydawcy i format holderów, ale również niespodzianki jaką jest zapowiedziana jeszcze na ten rok premiera "Layers of Fear VR" na platformę Google Daydream.

"'LoF' sprzedaje się wciąż bardzo dobrze i wspólnie z wydawcą uznaliśmy, że premiera '>observera_' w IV kw. 2016 r. oznaczałaby kanibalizację LoF przed wyczerpaniem potencjału tej gry. Zwłaszcza w okresie promocji halloweenowych. Ponadto czeka nas premiera 'LoF VR', co uważam za miłą niespodziankę na koniec tego roku. Gra będzie jedną z gier startowych na nowej platformie" - stwierdził prezes.

W przyszłym roku zapowiada również premiery "Scopophobii", a być może również pierwszego z pięciu epizodów "Medium".

"Chcielibyśmy oba tytuły wydać samodzielnie, do czego chcemy solidnie się przygotować. To z kolei oznacza, że wpływy ze sprzedaży Scopophobii i Medium będą dużo wyższe niż w przypadku posiłkowania się pomocą wydawcy" - podsumował Babieno.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.

(ISBnews)