PKO BP liczy na ok. 3 mln użytkowników aplikacji IKO do końca 2018 r.


Warszawa, 06.12.2017 (ISBnews) - PKO Bank Polski liczy, że liczba użytkowników aplikacji IKO wzrośnie do ok. 3 mln na koniec 2018 roku wobec 2 mln obecnie, przy mocnym wsparciu ze strony doradców klienta i oddziałów. W przyszłym roku aplikacja zostanie wzbogacona o kolejne funkcjonalności, w tym o rosyjską i ukraińską wersję językową, poinformowali przedstawiciele banku.
"IKO to już 2 mln aplikacji. Osiągnęliśmy ten poziom 30 listopada br. Staliśmy się największą i najpopularniejszą aplikacją w Polsce. IKO należy też do najpopularniejszych aplikacji na świecie. Dokonaliśmy tego w bardzo krótkim okresie i IKO wciąż przyspiesza. Jesteśmy już nie tylko największym bankiem internetowym, ale także największym bankiem mobilnym" - powiedział zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP Michał Macierzyński podczas spotkania prasowego.
"W tym roku wcale nie skończymy na 2 mln, mamy nadzieję, że do końca roku osiągniemy 2,1 mln klientów" - dodał.
Macierzyński podkreślił, że osiągnięcie 2 mln IKO na koniec listopada br. nie byłoby możliwe bez wsparcia sieci 1 150 oddziałów PKO BP i 10 tys. doradców klienta.
"Ostatni rok poświęciliśmy na pracę w sieci oddziałów - 35% aktywacji aplikacji to rola naszych oddziałów i doradców. W IV kw. co drugi klient jest przyciągany do IKO przez doradców w placówkach bankowych" - podkreślił.
Zastępca dyrektora poinformował, że bank chce utrzymać tempo rozwoju zarówno w akwizycji, jak i wprowadzana nowych funkcji.
"3 mln użytkowników za rok - to może być bardzo trudno, biorąc pod uwagę bazę, ale liczymy na dalsze wsparcia naszej sieci i doradców w pozyskiwaniu nowych klientów korzystających z IKO. Będziemy wprowadzać też nowe funkcje. W połowie przyszłego roku będziemy chcieli wprowadzić język ukraiński i rosyjski do aplikacji, bo widzimy taki trend na rynku. Planujemy też wprowadzić limit odnawialny w rachunku, podwyższenie limitu karty kredytowej, optymalizację procesów sprzedaży pożyczki gotówkowej, a także nowe funkcje, jak np. skanowanie faktur. Chcemy aktywizować klientów, by sprzedaż nam szybko rosła, a IKO było aktywnym kanałem sprzedażowym" - powiedział Macierzyński.
Bank pracuje nad mobilną autoryzacją - chce, by operacje w iPKO i oddziałach można było potwierdzać w aplikacji IKO, dodał.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 285,57 mld zł mld zł na koniec 2016 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
(ISBnews)