Warszawa, 10.04.2019 (ISBnews) - PKP Cargo podpisało list intencyjny z Duisburger Hafen AG (Duisport) w sprawie rozbudowy połączeń intermodalnych z Polski do Niemiec, a szczególnie w korytarzach: Małaszewicze - Duisburg, Poznań - Duisburg, Geniusze - Duisburg oraz Gliwice/Wrocław - Riesa/Duisburg, podało PKP Cargo.
Sygnatariusze listu powołają zespół roboczy, którego zadaniem będzie przygotowanie wspólnych produktów intermodalnych i poprawa jakości obsługi klientów. Chodzi zwłaszcza o skrócenie czasu i kosztów przewozu ładunków oraz ich przeładunku. Usprawnienie procesów logistycznych ma przyczynić się do tego, że stawki przewozowe na kolejowych połączeniach terminalowych będą konkurencyjne do cen oferowanych klientom przez przewoźników samochodowych, podano w komunikacie.
"Dla nas ważne jest to, że otwieramy sobie szersze możliwości przewozu ładunków intermodalnych do Duisburga, gdzie na Renie funkcjonuje największy na świecie rzeczny port śródlądowy. Nasze pociągi już tam oczywiście od wielu lat jeżdżą, utrzymujemy stałe połączenia z Duisburgiem, ale jest szansa na znaczne zwiększenie ilości transportowanych towarów. Polska jest miejscem, gdzie dynamicznie rośnie przewóz ładunków kontenerowych z portów morskich, jesteśmy także dla Chin bramą lądową do Unii Europejskiej na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. To powoduje, że Duisport jest zainteresowany współpracą z Polską, aby obsługiwać jak największą część kontenerów, która jest adresowana do odbiorców w Europie Zachodniej" - powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz, cytowany w komunikacie.
Prezes zwrócił uwagę na to, że zainteresowanie Polską wynika z faktu, iż w następnych latach będzie znacznie rósł potok ładunków intermodalnych przejeżdżających przez nasz kraj.
Port w Duisburgu w 2018 roku odnotował przeładunki na poziomie 127,5 mln ton towarów. To więcej niż wspólny wynik polskich portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie/Świnoujściu. Przeładunki kontenerów w 2018 roku przekroczyły 4 mln TEU - to znacznie więcej niż wynik portu w Hamburgu (2,4 mln TEU).
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)