Warren Buffett, który stoi za imperium mediów drukowanych, w skład którego wchodzą "Buffalo News" oraz "Omaha World-Herald", uważa że większości gazet nie da się uratować.

Spadek przychodów z reklam zmienił branżę gazet drukowanych z „monopolowej na franczyzową, a następnie konkurencyjną” – powiedział CEO Berkshire Hathaway w wywiadzie dla Yahoo Finance. Większość gazet znajduje się zdaniem Buffeta w trudnym położeniu. Inwestor podkreśla, że świat bardzo się zmienił, co dotyczy również medialnego biznesu.

Poglądy Buffeta znalazły już odzwierciedlenie w jego biznesowej strategii. Należące do Berkshire BH Media, które jest właścicielem gazet z całych USA, zmniejszyło wielkość zatrudnienia w reakcji na malejące przychody ze sprzedaży reklam.

W 2016 roku przychody reklamowe branży prasowej stanowiły zaledwie jedną trzecią kwoty sprzed dekady, zmniejszając się z 49 do 18 mld dol. – wynika z szacunków Pew Research Center.

- Ludzi w newsroomach denerwuje mówienie, że reklamy były najważniejszymi redakcyjnymi treściami z punktu widzenia czytelnika – powiedział Buffett.

Reklama

Jednak nie wszystkie gazety są skazane na zagładę. Inwestor uważa, że przetrwają "The New York Times", "Washington Post" oraz "Wall Street Journal".

>>> Polecamy: TVP uniknie dużych wydatków. Manewr z outsourcingiem wyjdzie jej na sucho