Rząd chce ponownie obniżyć wymagania stawiane spółkom stającym do przetargów na budowę autostrad – pisze „Rzeczpospolita”.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracuje nad nowymi zasadami rozstrzygania przetargów. Po wprowadzeniu tych przepisów koszt budowy kilometra trasy może być niższy średnio nawet o 10 proc.
.
Ostatnia liberalizacja przepisów miała miejsce przed dwoma laty. Wówczas do wielkiej „piątki” drogownictwa dołączyły mniejsze firmy. Szansę wykorzystały wtedy m.in. PBDiM Mińsk Mazowiecki (wystartował i wygrał w wartym 114 mln zł przetargu na roboty budowlane na odcinku ekspresowej dwójki łączącej autostradę A2 z Warszawą). Z gigantami z powodzeniem udało się zmierzyć również firmie IMB Podbeskidzie.

Kolejne zmiany w wymogach przetargów to szansa dla następnych spółek i tym samym sposób na obniżenie wygórowanych stawek największych firm..
Nowym pomysłem GDDKiA na pewno nie będą zachwycone duże, międzynarodowe firmy budowlane – podkreśla „Rzeczpospolita”.

Reklama
T.B.