Co trzeci dorosły Polak kupował już w sieci (2/3 internautów).

Tymczasem z badań przeprowadzonych na zlecenie Google Polska na przełomie sierpnia i września przez firmę SMG/KRC wynika, że tylko 47 proc. małych i średnich firm w Polsce posiada stronę internetową. Ponad połowa wciąż nie istnieje w sieci. Co więcej, 66 proc. nie zamierza otworzyć własnej witryny w ciągu roku, argumentując m.in. „mamy stałych klientów, nie szukamy nowych”.

- Tymczasem Polskę czeka rewolucja. Jeśli firmy nie znajdą się w sieci, to tylko stracą, a my jako kraj przegramy konkurencyjną walkę na unijnym rynku na wiele lat. To jest ważniejsze niż spory polityków o stocznie czy „jednorękich bandytów” – mówi Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.

Główne powody nieistnienia w internecie, to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności, która i tak jakoś „kręci się”. – Trzeba przełamać te bariery psychologiczne. Dlatego zdecydowaliśmy się na rewolucję, aby pomóc firmom odkryć moc tkwiącą w sieci - dodaje. W ramach akcji wspieranej przez Google Polska, we współpracy z PKPP Lewiatan i firmą home.pl, a trwającej od połowy października br. do końca marca 2010 r., milion małych i średnich przedsiębiorstw będzie mogło dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystać sieć do prowadzenia działalności biznesowej. Firmy mogą „przetestować” internet bez ponoszenia ryzyka finansowego: począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania strony internetowej za pomocą kreatora stron www., aż po reklamę w wyszukiwarce Google.

Reklama

Dodatkowo każda firma będzie mogła uczestniczyć w bezpłatnym szkoleniu z reklamy i skorzystać z darmowego wsparcia przy uruchamianiu własnej kampanii reklamowej. - Wiele małych i średnich firm deklaruje, że strony internetowe nie są im potrzebne, nie wiedzą, dlaczego mają inwestować w internet. Chcemy jednak nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystać takie strony i przełożyć obecność w sieci na konkretne wyniki finansowe. Logika jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, to firmy nie kwestionują wydatków na ten cel - zauważa Janusz Moneta z Google Polska.

Lidera biznesu internetowego będzie wspierała w tych wysiłkach firma home.pl, która ma duże doświadczenie w oferowaniu innowacyjnych usług internetowych. – Edukujemy polskich przedsiębiorców, przedstawiając im korzyści płynące z rozwoju e-biznesu, transferując wiedzę. Wierzymy, że inicjatywa zyska uznanie właścicieli małych firm i pozwoli odnieść sukces w nadchodzącej szybkimi krokami epoce gospodarki cyfrowej - podkreśla Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl. - Nasza organizacja też będzie przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie – zapewnia szefowa Lewiatana Henryka Bochniarz.

ikona lupy />
Internet w małych i średnich przedsiębiorstwach / Inne