Troska o środowisko jest ostatnio bardzo modna i Panasonic doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na ekologię i japońska firma chce to wykorzystać, walcząc o klienta ze swoim głównym rywalem - Samsungiem. W zrealizowaniu ambitnych celów Panasonicowi ma pomóc przejęcie za 4,6 miliarda dolarów firmy Sanyo Electric.

Panasonic skupi się na wykorzystaniu energii słonecznej i energooszczędnych technologiach. Dzięki opracowanym przez firmę systemom, użytkownicy będą mogli monitorować zużycie energii w swoim domach. Panele słoneczne mają produkować taką ilość czystej energii, by móc maksymalnie zredukować wydzielanie dwutlenku węgla przy wykorzystaniu tradycyjnych źródeł. Prezes Panasonica Fumio Ohtsubo twierdzi, że nowe rozwiązania pozwolą zaoszczędzić nawet do 50 proc. energii.

Szanse na nowe zyski Panasonic widzi także w produkcji baterii do elektrycznych samochodów. Celem firmy jest też ekspansja na rynkach wschodzących. W zeszłym roku 47 proc. przychodów japońskiego koncernu pochodziło z eksportu - Ohtsubo chce ten wynik zwiększyć do 60 proc.

ikona lupy />
Prezes Panasonica Fumio Ohtsubo / Bloomberg
Reklama