W ciągu 4 tygodni zakończonych 20 marca sprzedaż zup Campbella spadła o 4,2 proc. – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Jak twierdzi Alexia Howard z firmy analitycznej Sanford C. Bernstein & Co. świadczy to o tym, że słynne zupy nie są już „kryzysoodporne”.

„Historyczny trend, zgodnie z którym zupy w puszkach radzą sobie dobrze w trudnych czasach, nie potwierdził się w czasie tej recesji. Konkurencja cenowa ze strony innych „prostych posiłków” prawdopodobnie okazała się decydująca” – twierdzi Howard.

Udział zup w puszce w rynku gotowych posiłków spada systematycznie od 1985 roku. Jak wynika z badań firmy NPD, w tym czasie ich udział, jeśli chodzi o posiłki spożywane na lunch spadł z 14,4 proc. do 12 proc., a jeśli chodzi o posiłki spożywane na obiad spadł z 6,5 proc. do 5,6 proc.