„Nasz cel strategiczny zakłada, że do 2015 roku zwiększymy udział w sprzedaży paliw w krajowym detalu do 10 proc. To oznacza, że powinniśmy mieć 100-150 nowych stacji" – powiedział w czwartek Szozda na spotkaniu z dziennikarzami. Dodał, że na koniec trzeciego kwartału ubr. Lotos miał 7-proc. udział w krajowym segmencie detalicznym Wiceprezes poinformował, że 1 punkt procentowy udziału w rynku Lotos chce osiągnąć poprzez wzrost organiczny, a 2 punkty proc. poprzez pozyskanie nowych stacji paliw.

„W naszej strategii na rozwój segmentu handlu, w tym rozwój sieci detalicznej, planujemy wydać 1 mld zł. Spodziewam się, że na detal będzie to 150-180 mln zł rocznie" – powiedział wiceprezes zaznaczając, że na 2011 rok spółka zabudżetowała 180 mln zł na ten cel. W ramach rozwoju sieci detalicznej Lotos chce uruchomić sieć ekonomiczną."Jeszcze w tym roku pojawią się pierwsze stacje marki ekonomicznej" – powiedział. Dodał, że takie stacje będą otwierane na obszarach o mniejszym „potencjale rynkowym".

>>> Czytaj także: Grupa Lotos chce zwiększyć przerób ropy

Obecnie sieć stacji Lotosu liczy 314 obiektów. W czwartek Szozda poinformował, że po trzech kwartałach 2010 roku udział Lotosu w krajowym rynku paliw ogółem wzrósł do 29,5 proc. wobec 28,0 proc. w analogicznym okresie 2009 roku. „Z poziomu kontrakcji na 2011 rok wynika, że poziom 30 proc. już osiągnęliśmy" – powiedział. Strategia spółki zakłada osiągniecie 30-proc. udziału do 2015 roku.

Reklama