Linia kolejowa E 65, po której będą jeździć pociągi Pendolino stanowi część VI Europejskiego Korytarza Transportowego łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Trasa ta ma międzynarodowe znaczenie, jednak dla polskich pasażerów najważniejsze będą przyspieszenia połączeń na poszczególnych odcinkach.

>>> Zobacz: Polskie superpociągi za 2,6 mld zł

Jak zapowiada PKP Intercity, czas jazdy Pendolino będzie o co najmniej kilkanaście procent krótszy. Najbardziej poprawi się połączenie pomiędzy Warszawą i Gdańskiem. W 2010 r. pociągi pokonywały tę trasę w 5 godz. i 10 min. Pendolino przejedzie ten dystans w 2,5 godz. Znacząco skróci się również podróż z Krakowa do Gdańska. Zamiast 8 godz. 21 min. zajmie ona tylko niecałe 5 godz.

>>> Polecamy: Najszybsze pociągi świata - zobacz zdjęcia

Reklama

“Pociągi zespołowe na polskich torach oznaczać będą nową jakość i komfort dla pasażera. Staną się znakiem rozpoznawczym technologicznego przełomu. Pociągi te pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa zachowują najwyższe standardy” - powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Niestety możliwości nowych pociągów pozostaną nie w pełni wykorzystane. Choć Pendolino jest w stanie osiągnąć prędkość 250 km/h, to po polskich torach pojedzie co najwyżej 200 km/h, a na niektórych odcinkach maksymalnie 120 km/h.

>>> Czytaj też: Z Warszawy do Lublina w 1 h 40 min - w 2015 r. ruszy modernizacja linii kolejowej

ikona lupy />
Czasy przejazdu pociągów zespołowych - Gdańsk - Warszawa - Katowice Kraków - fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Czas podróży przed i po modernizacji - fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl