„Planujemy zainwestować 200 mln euro rocznie w kolejnych dwóch latach. Do realizacji tego planu potrzebujemy pozyskać jeszcze 100 mln euro, które zapewnią wpływy z wynajmu, sprzedaży mieszkań z czego spodziewam się kwoty nawet do 50 mln euro w ciągu dwóch lat. Nie wykluczamy również sprzedaży aktywów, czy refinansowania. Nie planujemy rozpoczynania nowych projektów mieszkaniowych" – powiedział Alroy.

W 2011 szacowany CAPEX również wynosi ok. 200 mln euro, z czego połowę spółka zainwestowała w I półroczu 2011. Zaznaczył, że pomimo turbulencji na rynkach finansowych firma jest spokojna o finansowanie i obecnie negocjuje kilka kolejnych kredytów inwestycyjnych. Przedstawiciele spółki dodali, że w razie pogłębiania się kryzysu spółka może ewentualnie przełożyć realizację niektórych projektów. GTC stawia obecnie na inwestycje w lokalizacjach o największym popycie, jakimi według spółki są Belgrad, czy Bukareszt. „Belgrad to miasto porównywalne z Warszawą i stolica państwa integrującego się z UE, gdzie podaż powierzchni komercyjnej i handlowej jest bardzo niski. Dlatego planujemy tam projekt biurowy i centrum handlowe.

W Bukareszcie chcemy rozpocząć kolejny projekt biurowy. Oczywiście Warszawa pozostaje również istotną lokalizacją, gdzie planujemy dwa centra handlowe – na Wilanowie i północno – wschodniej części miasta" – dodał przedstawiciel firmy. Zaznaczył, że projekty biurowe, które GTC realizują mają nie przekraczać 50 tys. powierzchni, z kolei centra handlowe mają mieć ok. 60 tys. GLA.

W całym 2011 spółka chce oddać do użytku 42 tys. mkw. w projektach Okęcie Business Park oraz Galleria Arad w Rumunii. W 2012 roku również zamierza oddać 40 tys. mkw. w bułgarskiej Galleria Burgas i Platinum Business Park V. Tymczasem w 2013 roku spółka planuje przekazanie 155 tys. mkw. powierzchni w 10 projektach w regionie środkowoeuropejskim. Narastająco w I-II kw. 2011 roku spółka miała 151,35 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 11,36 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 298,91 mln zł wobec 311,73 mln zł.

Reklama