Apple z wartością marki sięgającą 69,7 mld euro, zajmuje czołową pozycję na liście najbardziej wartościowych marek świata – podał wiedeński Instytut Europejskiej Marki, który przebadał marki ponad 3000 firm z 24 krajów świata. Drugie miejsce zajął Google Inc., a trzecia pozycja należy do Microsoftu.

>>> Czytaj też: Steve Jobs - wizjoner, który zrewolucjonizował naszą kulturę i biznes

Amerykańskie firmy pod względem wartości marek są dwa razy lepsze niż ich europejscy konkurenci. Wszystkie 10 najlepszych marek to marki amerykańskie.

>>> polecamy: Steve Wozniak, współzałożyciel Apple: Jobs ożywił świat

Reklama

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA – największy na świecie wytwórca dóbr luksusowych, uplasował się na 15. miejscu globalnego rankingu, będąc jednocześnie najbardziej wartościową marką w Europie. Drugie i trzecie miejsce na liście najbardziej wartościowych marek w Europie zajęły kolejno Vodafone Group Plc – największy na świecie operator komórkowy oraz Anheuser- Busch InBev NV – producent Budweiser and Stella Artois.

Nokia, która w 2009 roku otwierała europejską listę, w tym roku zajęła dalekie 14. miejsce, a na liście światowej dopiero 45.

ikona lupy />
Nao Tanaka - uczestniczka Konferencji Google w San Francisco ze smartfonem, fot. David Paul Morris / Bloomberg / David Paul Morris
ikona lupy />
Siedziba Microsoft / Bloomberg
ikona lupy />
Nokia / Bloomberg / Henrik Kettunen