Statystyczny Polak wypija już praktycznie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie. Spodziewany jest dalszy wzrost jej sprzedaży. Według badań Euromonitor International w 2015 r. wartość rynku kawy ma wynieść już blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8 proc. w stosunku do 2011 r. Tak dobre perspektywy zachęcają nie tylko przedsiębiorców do otwierania nowych kawiarni, ale też sklepy spożywcze i stacje paliwowe do ich tworzenia w swoich placówkach.



Reklama
Większa konkurencja to dobra wiadomość dla klientów. Jest szansa, że sięgające wciąż 300 proc. marże na kawę spadną i małą czarną kupimy taniej. – Ceny są u nas znacznie niższe niż w kawiarni. Kubek świeżo parzonej kawy z ekspresu ciśnieniowego kosztuje 1,99 zł – podkreśla Jacek Spychała z Żabki Polska. Sklepy, które wchodzą na ten rynek, postawią na niskie ceny, chcąc przekonać do siebie klientów.