Według komunikatu Idea TFI żąda zwołania walnego w terminie 3 kwietnia. Z kolei Calatrava chce uwzględnienia na NWZ decydowania o powołaniu niezależnego rewidenta do spraw szczególnych w celu zbadania projektu dot. budowy odcinka C autostrady A2 oraz inwestycji spółki realizowanych w Mongolii.

Tymczasem, jak ustalił "Puls Biznesu", w sądach w Warszawie i Wałbrzychu już ośmiu wierzycieli DSS złożyło wnioski o upadłość likwidacyjną spółki.

"Przy tym tylko dwa, najwcześniejsze z nich (z końca stycznia 2012 r.), zostały wycofane, zapewne w wyniku podpisania ugody. Dwa kolejne (w tym jeden autorstwa podwykonawcy na autostradzie, spółki Pro-Invest Bud, której DSS są winne ponad 5 mln zł) czekają na rozpoznanie. Cztery ostatnie sądy zwróciły ze względu na braki formalne" - podała gazeta.

Wcześniej DSS informował, że w celu przyśpieszenia prac przy budowie odcinka C autostrady A2 od Strykowa do Konotopy, zdecydowały o przekazaniu prac o wartości 155 mln zł netto partnerowi z konsorcjum, firmie Boegl & Krysl.

Reklama

Ponadto wiceprezes spółki Marcin Jeżewski zaznaczał, że trwają rozmowy z podwykonawcami w kwestii ustalenia zakresu ich robót i rozliczenia. Podkreślał, że DSS nie będzie płacić za niewykonane prace. Przedstawiciele DSS przyznawali, że zadłużenie spółki na koniec 2011 r. wyniosło ponad 330 mln zł.

Podkreślali, że poziom zadłużenia do aktywów jest za duży i choć spółka obsługuje zobowiązania, będzie rozważać zarówno ich obniżenie, jak i zmniejszenie kosztu posiadanych zobowiązań (jak np. obligacji).

W I-III kw. 2011 roku DSS miały 59,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 14,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 338,33 mln zł wobec 81,96 mln zł.