Bank chce pozyskiwać w tym czasie co najmniej 500 klientów z segmentu małych i średnich firm rocznie, poinformował prezes Sławomir Sikora.

„Chcielibyśmy zrobić większy postęp jeśli chodzi o efektywność. Chcemy mieć 50% C/I do końca 2015 roku, ale do tego niezbędne jest przeprowadzenie restrukturyzacji"- powiedział Sikora dziennikarzom podczas prezentacji kierunków rozwoju banku do końca 2015 roku.

„Chcielibyśmy ten wskaźnik osiągnąć jak najwcześniej"- zaznaczył.

Wskaźnik koszty do dochodów wyniósł 56% na koniec IV kw. wobec 58% rok wcześniej. Bank poinformował w poniedziałek, że zlikwiduje 60 oddziałów detalicznych w mniejszych miastach i zwolni ok. 590 pracowników. W segmencie detalicznym bank zamierza oprzeć sieć na dużych aglomeracjach miejskich i zdalnych kanałach dystrybucji. Handlowy skoncentruje się na klientach z segmentu affluent, z którymi chce zbudować relacje zarówno po stronie kredytów jak i depozytów.

Reklama

Bank utrzyma także ofertę kredytów hipotecznych i gotówkowych, ale przy zaostrzonych kryteriach.

„Citi Handlowy chce budować wzrost w oparciu o swoje mocne strony i tam gdzie klienci widzą wartość dodaną. Nie będziemy konkurować tam, gdzie inne banki mają naturalną przewagę" - zaznaczył prezes.

W segmencie korporacyjnym Handlowy chce nadal uczestniczyć w największych transakcjach na rynku polskim. Bank zamierza także stale zwiększać liczbę obsługiwanych firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.

„Chcielibyśmy pozyskiwać minimum 500. nowych klientów w obszarze SME rocznie w ciągu trzech lat"- powiedział Sikora. Szczegóły strategii i cele biznesowe bank zamierza przedstawić w maju.

Bank Handlowy miał 736,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2011 roku wobec 754,81 mln zł zysku rok wcześniej.