Firma prowadzi rozmowy skutkiem których może być dołączenie do loży lobbystów starających się o zmiany w uchwalonej w 1986 roku ustawie o prywatności w komunikacji elektronicznej.

„Biorąc pod uwagę realia, w jakich obecnie żyjemy oraz kierunek, w jakim zmierza świat, ważne jest, aby rząd właśnie teraz poczynił odpowiednie kroki” w celu zaktualizowania tej ustawy, mówi David Drummond, główny prawnik Google. „Ta kwestia leży ponad podziałami politycznymi. Sądzę, że zyska ona rozpędu, ponieważ oczekują tego obywatele.”

Przedstawiciele Google twierdzą, że zmiany w prawie są konieczne, ponieważ w tej chwili amerykański rząd może uzyskać dostęp do niektórych e-maili i innych treści bez nakazu sądowego. Ochrony wymagają też dokumenty przechowywane w chmurze, które potrzebują takiej samej prawnej ochrony jak dokumenty papierowe, przechowywane na przykład w szufladzie biurka – szczególnie, że tego typu usługi nie istniały w momencie, kiedy powstawało to prawo.

Właściciel największej wyszukiwarki internetowej na świecie brał w zeszłym roku udział w proteście internetowym wymierzonym w ustawy zwalczające piractwo w internecie. Do kwestii prywatności zaczął przyciągać uwagę w zeszłym tygodniu, kiedy to ujawnił, że spośród 8.438 próśb ze strony władz o udostępnienie danych użytkowników, które firma otrzymała w drugiej połowie 2012 roku, ponad dwie trzecie nie było popartych nakazem sądowym.

Reklama

Koalicja Digital Due Process, do której dołączył Google, została stworzona w 2010 roku w celu walki o zmiany w prawie dotyczącym prywatności. Ma ona wśród swoich członków takich gigantów, jak Facebook, Amazon.com i Microsoft.

„To bardzo istotne, żebyśmy w świecie cyfrowym mieli te same prawa, co poza nim,” uważa Chris Calabrese, doradca prawny American Civil Liberties Union, organizacji zajmującej się ochroną praw obywatelskich. Dodał, że list napisany na papierze jest obecnie lepiej chroniony prawnie przed rządem niż list elektroniczny.
Google na lobbing wydał w zeszłym roku 16,5 mln USD, podczas gdy w 2011 roku było to 9,7 mln.