Doradcy sprzedającej portal Telekomunikacji Polskiejbank inwestycyjny Rothschild Polska i kancelaria Greenberg Traurig – przeprowadzają due diligence, czyli badanie dokumentów finansowych i prawnych spółki, na podstawie której przygotują wycenę i ofertę. Wtedy roześlą zaproszenie do transakcji do jak największej listy podmiotów. Na rynku już spekuluje się o rosyjskiej firmie Yandex, Agorze i Polskapresse. Analitycy zwracają uwagę, że powodzenie transakcji zależeć będzie od ceny.
– Jak najwięcej – odpowiada Maciej Witucki, prezes TP, pytany, ile chciałby dostać za sprzedaż WP.pl. Z ujawnionych przez niego danych wynika, że w 2012 r. miała około 180 mln zł przychodów i 20–25 mln zł zysku operacyjnego. Daje to, jak szacują analitycy, wycenę na poziomie 500–600 mln zł. Sprzedaż WP wynika z nowej, trzyletniej strategii TP.
Reklama