Wojas planuje w tym roku otwarcie 10 salonów własnych w Polsce. Spółka chce także rozwijać sprzedaż zagraniczną na Ukrainie i w Rosji, poinformowała spółka.

"Na 2013 r. emitent zakłada kilkunastoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży przy utrzymaniu skonsolidowanej marży brutto na podobnym poziomie. Koszty sprzedaży powinny mieć mniejszą dynamikę wzrostu niż w 2012 r." - podał Wojas w sprawozdaniu finansowym.

"Wynika to z przeprowadzanych zmian w zakresie poziomu wynagradzania pracowników oraz renegocjacji umów z centrami handlowymi. Emitent zakłada utrzymywanie pozostałych kosztów na stałym poziomie, a także obniżenie kosztów odsetkowych finansowania dłużnego" - czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody Wojasa wzrosły o 15,3% r/r do 167,3 mln zł w 2012 r. Zysk netto spadł do 2,89 mln zł w porównaniu z 4,65 mln zł w 2011 r.

Reklama

"Na wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wpływ miał rozwój detalicznej sieci sprzedaży oraz wzrost sprzedaży w grupie sklepów porównywalnych, przy spadku sprzedaży w kanale dystrybucji hurt i pozostałe. Średnia skonsolidowana marża brutto w 2012 r. wyniosła 43,8% w stosunku do 43,4 % w 2011 r. Na wzrost skonsolidowanej marży brutto wpływ miał większy udział sprzedaży detalicznej w stosunku do całej sprzedaży" - podał Wojas.

"W 2013 r. planujemy otworzyć 10 własnych salonów firmowych w kraju. Kontynuowana będzie praca w zakresie obniżania kosztów logistyki i zarządzania zapasem. W kwietniu 2013 r. planuje się w pełni uruchomić nowe centrum magazynowe zlokalizowane w Nowym Targu. Wpłynie to pozytywnie na gospodarkę magazynową, lepsze zarządzanie stanami magazynowymi i w efekcie powinno obniżyć koszty magazynowania i logistyki produktów i towarów" - napisał prezes Wiesław Wojas w liście do akcjonariuszy.

Spółka podała, że w 2012 r. podjęła też działania w kierunku budowy detalicznej sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych w oparciu o system franczyzy. Pierwsze takie sklepy zostały otwarte w styczniu i lutym 2013 r. na Ukrainie i Rosji. "Ten kanał wzrostu sprzedaży zagranicznej będzie kontynuowany" - czytamy dalej.

W ub. roku spółka zwiększyła sieć o 11 własnych salonów firmowych, znacznym zmianom uległ asortyment produktowy oferowany klientom, zmianie uległ koncept wystroju salonów, odświeżone zostało także logo marki.

"Nowe salony, po analizie opłacalności, często otwierane są na zasadzie butiku w nowej aranżacji architektonicznej. Te działania, a także zwiększone nakłady na promocję marki Wojas wpłynęły pozytywnie na wzrost sprzedaży i wyniki operacyjne w tym kanale dystrybucji. Widać to w wynikach skonsolidowanych Grupy" – podała spółka.

Zysk z działalności operacyjnej spadł do 9,47 mln zł w ub. roku wobec 10,03 mln zł rok wcześniej (spadek o o 5,5%). Rentowność operacyjna w 2012 r. wyniosła 5,7% w porównaniu do 6,9% w 2011 r.

EBITDA wyniosła 15,47 mln zł, co oznacza spadek o 0,9%, wynikający głównie ze wzrostu kosztów sprzedaży o 23,1% (rozwój sieci detalicznej) przy utrzymaniu pozostałych kosztów na podobnym poziomie co w ubiegłym roku.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na GPW od 2008 r. Dysponuje siecią 140 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji i Ukrainie.