Uzyskały one pierwsze miejsca w swoich kategoriach w badaniu European Trusted Brands, przeprowadzonego przez "Reader's Digest".

"W opinii Polaków najbardziej godną zaufania marką w kategorii 'Sklep spożywczy' jest Biedronka. Wybrało ją 34 proc. respondentów biorących udział w badaniu, dzięki czemu otrzymała ona Złote Godło. Nieco rzadziej wskazywane były marki Lidl (10 proc.) oraz Tesco (7 proc.)" - głosi komunikat "Reader's Digest".

W kategorii "Drogeria" zwycięzcą została marka Rossmann, która zdobyła 66 proc. głosów zaś kolejne miejsca zajęły: Natura (11 proc.) i Sephora (4 proc.).

"W przypadku kategorii 'Apteka' 18 proc. Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie, która otrzymała bardzo wysokie oceny za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i zdobyła Złote, a także Kryształowe Godło" - czytamy dalej. Właścicielem tej sieci aptek jest giełdowy dystrybutor farmaceutyczny Pelion.

Reklama

W kategorii "Sklep z odzieżą" - tak samo jak rok temu - Złote Godło otrzymała marka H&M, którą wybrało 16 proc. respondentów. Kolejne miejsca zajęły marki: Reserved (7 proc.) oraz C&A (5 proc.).

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader's Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.