Przeprowadzenie oferty PKP Cargo planowane jest na IV kwartał 2013 roku, zależnie od warunków rynkowych, podała spółka w komunikacie.

"Przeprowadzenie oferty planowane jest na IV kwartał 2013 roku, zależnie od warunków rynkowych" - głosi komunikat.

Spółka podkreśla, że planowana oferta oraz dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW, są uzależnione od uzyskania wszystkich niezbędnych zezwoleń, w tym również stosownych decyzji udzielonych przez Komisję Nadzoru Finansowego, decyzji w zakresie rejestracji akcji spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym.

25 lipca 2013 r. PKO Cargo złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Obecnie trwają prace nad jego zatwierdzeniem.

Reklama

"Planujemy zaoferować inwestorom akcje spółki o unikatowym equity story. PKP Cargo może być pierwszym kolejowym przewoźnikiem towarowym z Unii Europejskiej, który zadebiutuje na giełdzie" - powiedział prezes PKP S.A. Jakub Karnowski, cytowany w komunikacie.

Prezes PKP Cargo Łukasz Boroń podkreślił, że PKP Cargo to dziś firma o stabilnej sytuacji finansowej, niskim zadłużeniu i z klarowną strategią, która, zgodnie z założeniami, pozwoli utrzymać jej silną pozycję rynkową przy dalszej poprawie efektywności operacyjnej.

Zgodnie z zawartym porozumieniem, pracownicy PKP Cargo otrzymają akcje spółki objęte dwuletnią blokadą sprzedaży. Po zakończeniu oferty i uwzględnieniu rozwodnienia wynikającego z emisji akcji dla pracowników PKP S.A. pozostanie większościowym akcjonariuszem z udziałem powyżej 50%.

>>> Czytaj też: IPO PKP Cargo na GPW: władze PKP oburzone listem związkowców

PKP Cargo działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60% udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2012 roku, spółka przewiozła ok. 117 mln ton ładunków. Może wykonywać samodzielne przewozy nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, na Słowacji, w Austrii, w Niemczech, Belgii, na Węgrzech i częściowo we Włoszech.