W 2013 roku prawie trzy czwarte (73 proc.) przedsiębiorstw w UE, które zatrudniały co najmniej 10 osób, posiadało własną stronę internetową. To o 6 pkt proc. więcej niż trzy lata wcześniej.

W czołówce zestawienia firm, które posiadają swoją stronę internetową, znalazły się firmy z Finlandii (94 proc.), Danii (92 proc.), Szwecji (89 proc.), Austrii (86 proc.), a także Niemiec i Holandii (84 proc.).

Najgorzej pod tym względem wypadły firmy z Rumunii (42 proc.), Bułgarii (47 proc.). Polska z wynikiem 66 proc. ma gorszą pozycję niż nasi południowi sąsiedzi – Czechy (80 proc.) i Słowacja (80 proc.).

>>> Polecamy: Urząd Komunikacji Elektronicznej chce zmierzyć internet

Reklama

Z kolei jedynie 19 proc. polskich firm korzysta co najmniej z jednego typu mediów społecznościowych (np. Facebook). Średnia unijna wyniosła 30 proc. Najwyższy wynik pod tym względem osiągnęły firmy na Malcie – 55 proc., w Holandii – 50 proc. oraz w Irlandii – 45 proc. Najniższy na Łotwie – 15 proc., w Czechach – 16 proc., a także we Francji, w Polsce i Rumunii – po 19 proc.

W dokumencie Eurostatu podano też dane dotyczące wykorzystania przez firmy stron internetowych, które są oparte o multimedialny kontent (np. serwis Youtube) oraz firm prowadzących blogi lub mikroblogi (np. Twitter). Zaledwie 8 proc. polskich przedsiębiorstw wykorzystuje strony internetowe oparte o multimedia, a jeszcze mniej, bo tylko 3 proc., korzysta w swojej działalności z platform blogowych lub mikroblogowych. Średnia dla UE wyniosła odpowiednio 11 i 10 proc.