"Zaprezentujemy szczegółową prognozę finansową na ten rok w marcu. Nie spodziewamy się wysokiego dwucyfrowego wzrostu przychodów, ale będzie to dobry wzrost. Nasza marka własna Prestigio osiągnie 1/3 całkowitych przychodów w tym roku. Oczekiwany dalszy wzrost sprzedaży marek własnych w 2014 w związku z poczynionymi inwestycjami ma dać spodziewaną poprawę marż zysku brutto i netto" - powiedział Kostevitch podczas spotkania z dziennikarzami.

Zaznaczył, że zmieni się wizja i misja grupy. "Chcemy odzwierciedlić fakt, że jesteśmy obecnie silnym dystrybutorem i producentem obecnym w 30 krajach regionu CEE. Mamy też ambicję rozwoju geograficznego sprzedaży marek własnych poza nasz region przy uwzględnieniu efektywności kosztowej tego procesu. Będziemy w tej korzystać z usług innych dystrybutorów" - wskazał prezes Asbis.

W założeniach finansowych na 2014 rok Asbis uwzględnia również dalszą poprawę przepływów pieniężnych. Z kolei pozytywny trend w zysku brutto ma być kontynuowany wraz z dalszym ulepszaniem portfolio produktowego.

"Spodziewamy się wzrostu sprzedaży smartfonów (własnych i innych marek) wręcz w kolejnych kilku latach. W tabletach marka Prestigio awansowała na trzecie miejsce w regionie CEE po Samsung i Apple. Liczymy ma wzrost w tym segmencie o 20% w 2014 przy zniżkującej marży brutto, ale powinniśmy to zniwelować wysokim wolumenem. Zakładamy wzrost sprzedaży w segmencie rejestratorów samochodowych, szczególnie w Polsce. Mamy wiodącą pozycję w GPS i zakładamy 1-cyfrowy wzrost. W oprogramowaniu zwiększamy ofertę o inne produkty niż Microsoftu, co wpływa pozytywnie na marże" - wymienił prezes Asbis.

Reklama

Wśród nowych produktów do oferty wejdą w tym roku rentowne rozwiązania w segmentach smarthealth i smarthome.

"Nasza strategia zakłada wypłatę dywidendy. Będziemy rekomendować wypłatę 20-30% ubiegłorocznego skonsolidowanego zysku" - podsumował Kostevitch.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Cypryjska centrala nadzoruje działalność sieci placówek, składającej się z 33 magazynów w 26 krajach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.