Dokument zakłada, że polska spółka kupi większościowy pakiet akcji zakładu produkcyjnego i przejmie nad nią kontrolę właścicielską i operacyjną.

Po zakończeniu transakcji nazwa fabryki zostanie zmieniona na "Polfa-Rosja". Zakład produkcyjny zostanie również zmodernizowany. Polfa zakłada wdrożenie tam standardów stosowanych w europejskiej produkcji przemysłowej, takich jak GMP (z ang. Good Manufacturing Practice, po polsku: Dobra Praktyka Wytwarzania).

"Celem jest zapewnienie najwyższej jakości oraz czystości użytych surowców i komponentów gotowego produktu oraz uzyskanie pełnej kontroli nad jakością i pochodzeniem surowców. W dalszej kolejności planujemy poszerzenie portfolio produktowego spółki oraz zwiększenie poziomu sprzedaży dzięki wprowadzeniu leków fabryki na wszystkie rynki krajowe, na których jesteśmy obecni" - powiedział Bednarczyk, cytowany w komunikacie.

Obecnie fabryka wytwarza około 100 marek leków dedykowanych przede wszystkim rynkowi szpitalnemu. Są one zarejestrowane i sprzedawane na terenie Federacji Rosyjskiej, a część z nich także w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw i Wietnamu, czyli na terytorium pokrywającym się geograficznie z obszarem działalności Polfa. Biokhimik należy do grupy SIA International, która jest jednym z pięciu czołowych dystrybutorów farmaceutycznych na rynku rosyjskim. Holding gwarantuje sprzedaż produktów pochodzących z fabryki na terenie Federacji Rosyjskiej w ciągu 3 lat od jej zakupu.

Reklama

Polfa to marka istniejąca od 1945 roku. Dziś firma z Polski sprzedaje leki i sprzęt medyczny także w Rosji, w Kazachstanie i w Bułgarii. Wkrótce planuje zakup fabryki w Wietnamie. Jak podkreśla firma, w wielu wschodnich krajach Polfa jest dla lekarzy synonimem skutecznych i niedrogich leków. Niedawno Polfa przeprowadziła publiczną emisję obligacji korporacyjnych. Spółce udało się pozyskać z rynku 6 mln zł na rozwój biznesu. Polfa jest notowana na NewConnect, ale w tym roku planuje wejście na główny parkiet GPW.

Polfa specjalizuje się w sprzedaży polskich farmaceutyków na rynkach byłego ZSRR oraz Azji od 50 lat. Firma obsługuje 15 krajów, ma sieć 7 przedstawicielstw i spółkę zależną na Węgrzech. Sprzedaż w Polsce do kanału B2B i ostatnio wprowadzonych leków gotowych to 10% przychodów.