Za dostawy odpowiada Lotos Kolej. W ramach przygotowania do realizacji umowy w rafinerii powstało nowe stanowisko rozładunku, które pierwsze testy przeszło w grudniu 2014 r.

"To niezwykle ważna inwestycja i ważna umowa. Po pierwsze, prowadzi do większej dywersyfikacji dostaw. Po drugie, ropa pochodzi z polskich źródeł, co jest dowodem na kolejny krok w rozwoju rodzimego przemysłu naftowego. Lotos chce mieć w tym swój duży udział" - powiedział wiceprezes Grupy Lotos Marek Sokołowski, cytowany w komunikacie.

"Nasz nowy terminal kolejowy, który powstał z myślą o realizacji tej umowy, jest przystosowany do odbioru pół miliona ton ropy rocznie" - dodał Sokołowski.

Umowa między Grupą Lotos a PGNiG przewiduje dostawy 25 tys. ton ropy naftowej miesięcznie w latach 2015-2019, z możliwością przedłużenia dostaw na czas nieokreślony. Szacowana wartość umowy to 3,2 mld zł.

Reklama

Celem umowy dla Grupy Lotos jest zwiększenie poziomu dywersyfikacji dostaw ropy. Dostawy od PGNiG stanowią trzecie źródło surowca dla rafinerii spółki, obok rurociągu Przyjaźń i terminalu w Porcie Północnym.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. W 2013 r. Grupa Lotos odnotowała 28,6 mld zł skonsolidowanych przychodów.