Zysk operacyjny wyniósł 22,43 mln zł wobec 16,25 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 24,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 692,40 mln zł w III kw. r. fin. 2014/2015 r. wobec 1 348,37 mln zł rok wcześniej.

Po I-III kw. r. fin. 2014/2015 spółka miała 54,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 44,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 265,03 mln zł w porównaniu z 4 241,03 mln zł rok wcześniej.

"Co więcej, mamy wysokie wskaźniki płynności, bezpieczne zadłużenie, skutecznie zarządzamy cyklem konwersji gotówki. Pomimo dynamicznego wzrostu skali działania wygenerowaliśmy dodatnie przepływy finansowe z działalności operacyjnej. Wypłaciliśmy również w styczniu dywidendę, a nasza pozycja gotówka jest wciąż silna i sprawia, że wykorzystujemy wszystkie rynkowe szanse" - powiedział członek zarządu ds. finansowych AB SA Grzegorz Ochędzan, cytowany w komunikacie.

Reklama

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. r. fin. 2014/2015 r. wyniósł 40 mln zł wobec 35,73 mln zł zysku rok wcześniej.

"Jesteśmy numerem jeden w regionie Polska plus Czechy i Słowacja we wszystkich głównych kategoriach rynku IT, stajemy się również krajowym liderem w branży RTV/AGD oraz zabawek. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów, kreujemy innowacyjne rozwiązania - w tym e-commerce - i optymalizujemy procesy biznesowe. Stawiamy na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji, w tym poprzez własne sieci franczyzowe. To Grupa AB wyznacza kierunki i nowe standardy na rynku" - stwierdził prezes AB SA Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

Grupa AB należy do grona 10 dystrybutorów w Europie o najwyższych realizowanych przychodach. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest liderem w regionie CEE. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, dostarcza rozwiązania e-commerce, umacnia pozycję w zakresie dystrybucji AGD i zabawek, a także dostarcza usługi logistyczne i finansowe, które uzupełniają i uatrakcyjniają ofertę handlową firmy. AB SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.