"Wnioski zostały złożone przez zarząd CRF, w związku z ogłoszonymi w dniu 4 sierpnia 2015 r. przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji konkursami, w sprawie możliwości ubiegania się o koncesje na rozpowszechnianie programów telewizyjnych drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w sygnale multipleksu ósmego (MUX-8). CRF złożyło wnioski o koncesje na poniżej opisane programy telewizyjne:

1) program zawierający w co najmniej 30% tygodniowego czasu nadawania w godzinach 6:00 - 23:00, filmy fabularne, seriale i audycje rozrywkowe, jak również audycje informacyjne i publicystyczne;

2) program promujący aktywny rozwój człowieka, składający się z audycji poświęconych zdrowemu stylowi życia, rozwojowi zawodowemu i społecznemu człowieka, a także popularyzujący aktywność fizyczną oraz zawierający między innymi relacje z wydarzeń kulturalnych i artystycznych" - czytamy w komunikacie.

W przypadku uzyskania przez CRF koncesji rozpoczęcie rozpowszechniania programów będzie mogło nastąpić po uzyskaniu rezerwacji częstotliwości wydanej przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, nie później jednak niż w ciągu 6 miesięcy od uzyskania przez CRF koncesji, podano także.

Reklama

Kino Polska TV podało, że wysokość opłaty koncesyjnej za udzielenie jednej koncesji wyniesie 15 982 841,58 zł, przy założeniu braku zmiany opłat i wskaźników, będących podstawą jej obliczania.

"Ewentualne uzyskanie koncesji umożliwi dalszy rozwój CRF, zwiększenie jej poziomu przychodów ze sprzedaży, a także pozytywnie wpłynie na grupę kapitałową emitenta poprzez poszerzenie oferty programowej. Przyznanie przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesji przyczyniłoby się do wzmocnienia pozycji spółki na rynku telewizyjnym" - czytamy także.

Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet.