5,1 proc. „zjazd” akcji Unilevera był w tym tygodniu drugim, pod względem rozmiaru, spadkiem w trakcie jednej sesji.

Wolumen sprzedaży Unilevera zmniejszył się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o 12 proc., a zyski o 1,7 proc.– napisał w swoim raporcie Citigroup powołując się na badania ACNielsen. Unilever utracił w tym czasie 1,3 proc. udziałów rynkowych.

Coraz więcej konsumentów kupuje towary pod markami własnymi detalistów, aby zaoszczędzić pieniądze w miarę jak rosnące ceny artykułów spożywczych i energii drenują ich portfele. Powoduje to spadek popytu na produkty markowe, których wytwórcą jest Unilever.

Wolumeny sprzedaży zmniejszają się w całej Europie, ale problemem jest, że oni tracą udziały rynkowe na rzecz marek własnych – wyjaśnia -Nicolas Ceron analityk Numis Securities z Londynu.

Reklama