Zysk operacyjny wyniósł 5,75 mln zł wobec 0,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,52 mln zł w 2020 r. wobec 33,38 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód były akcesoria rowerowe, których udział w sprzedaży wyniósł 30,5%, następnie części rowerowe 25,8%, rowery 23,1% oraz odzież rowerowa 12,6%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały bardzo dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego. Najbardziej rozwijała się sprzedaż rowerów ze wzrostem 178%, odzież 169% i akcesoria 103%, podano w sprawozdaniu zarządu.

" 2021 roku będziemy kontynuować działania mające na celu dalsze zwiększanie swojego udziału w rynku internetowej sprzedaży" - napisał prezes Ryszard Zawieruszyński w liście dołączonym do raportu rocznego.

Wskazał, że w ub.r. gwałtownie przyspieszyła liczba nowych użytkowników jednośladów, co wiązało się z brakiem możliwości uprawiania sportu w salach fitness i siłowniach. Częściowe ograniczenia w wyjazdach związanych z wypoczynkiem letnim skłoniły część społeczeństwa do zwrócenia większej uwagi na turystykę rowerową, dodał.

"Szacujemy, że w skali całej branży zostało kupionych o ponad 30% więcej rowerów niż roku ubiegłym. W zawiązku z tym, że globalna produkcja była na niezmienionym poziomie, znacząco (o ok. 50-60%) zmniejszył się zapas produktów zarówno w kanale detalicznym i dystrybucyjnym. Jednocześnie problemy związane z pandemią wydłużyły kilkukrotnie planowane czasy dostaw produktów" - napisał prezes.

Głównym obszarem zaopatrywania branży rowerowej w podzespoły i produkty są kraje dalekiego wschodu. Tzw. "lead time", wynoszący dotychczas 3-6 miesięcy obecnie wydłużył się do 12, a w niektórych przypadkach nawet do 24 miesięcy, podkreślił.

"Pojawiają się w związku z tym znaczące braki w dostępności produktów. W naszym odczuciu, ta sytuacja może mieć negatywny wpływ na mniejsze podmioty działające na rynku w obszarze retailu, dystrybucji i produkcji, które nie planują swojej działalności w dłuższej perspektywie czasowej" - stwierdził Zawieruszyński.

Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl. Spółka prowadzi sprzedaż online przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2020 r.

(ISBnews)