Zysk operacyjny wyniósł 3,04 mln zł wobec 1,68 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 45,75 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 38,25 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej ma za sobą najlepszy I kw. w historii. Mimo okresu naznaczonego trzecią falą pandemii koronawirusa grupa odnotowała wzrost wszystkich istotnych parametrów operacyjnych. Skonsolidowany zysk netto [ogółem] wyniósł 2,3 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż grupy wzrosła do 45,8 mln zł (+19,6% r/r), natomiast EBITDA ukształtowała się na poziomie 6,8 mln zł (+260% r/r)" - czytamy w komunikacie.

Kluczowa dla wyników grupy była sprzedaż w internecie, która osiągnęła rekordowy poziom 12,7 mln zł (+130 proc r/r).

"Rok 2021 rozpoczęliśmy od ustanowienia kolejnych rekordów - jak choćby przychodów, historycznie najwyższego wyniku netto w I kw., najwyższej w historii sprzedaży w Internecie czy największej liczby członkiń Esotiq Club. To nie tylko powód do dumy, ale i potwierdzenie dojrzałości i efektywności naszej organizacji. Konsekwentna realizacja długoterminowej strategii opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowie zdywersyfikowanej sieci sprzedaży oraz działaniach reorganizacyjnych znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych" - skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Na koniec I kw. 2021 r. Grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19 408 m2, podano także.

"Chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu. Planujemy ekspansję sieci i otwarcie kolejnych 11 salonów w Polsce oraz 7 za granicą, głównie opartych o franczyzę. Nie wykluczamy inauguracji nowych salonów w centrach handlowych - będzie to uwarunkowane od lokalizacji takich miejsc. Salony stacjonarne stanowią ważny element strategii omnichannel. Nie tylko generują sprzedaż i budują wizerunek marki, stanowią również punkt odbioru i zwrotów e-zakupów. Oczywiście nie zapominamy o sprzedaży w Internecie. Jestem przekonany, że rekordowe wyniki w I kw. nie wyczerpują potencjału e-commerce" - wymienił Skrzypek.

Na poziomie jednostkowym w I kw. 2021 r. Esotiq & Henderson S.A wypracował 45,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,4 mln zł EBITDA. W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 2,92 mln zł wobec 0,71 mln zł straty rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)